Suomi hakee UEFA Super Cupia 2020 yhtenä yhdeksästä maasta

• Jalkapallosarjat

Euroopan jalkapalloliitto UEFA kertoi maanantaina yhdeksän maan ilmoittaneen kiinnostuksensa UEFA Super Cupin järjestämiseen vuonna 2020.

Määräaikaan 12. tammikuuta kiinnostuksensa ilmoittaneiden osalta ilmoitus ei ole sitova. Lopullinen sitova ilmoitus järjestämishalukkuudesta on tehtävä 29.3.2018 mennessä ja samalla toimitettava yksityiskohtaiset tiedot hausta.

- Päätös finaalin hakemisesta Olympiastadionille tehtiin jo aiemmin, mutta kilpailijat ovat nyt tiedossa. Tarkempi suunnitelma jätetään maaliskuussa, mutta lobbaus on ollut käynnissä jo useamman vuoden, kertoo Palloliiton pääsihteeri Marco Casagrande.

Kiinnostuksensa UEFA Super Cupin 2020 järjestämiseen ovat ilmaisseet seuraavat UEFA:n jäsenmaat:
Albania / Tirana, National Arena
Israel / Haifa, Sami Ofer
Kazakhstan / Almaty, Almaty Central Stadium
Moldova /  Chisinau, Zimbru Stadium
Pohjois-Irlanti / Belfast, National Football Stadium at Windsor Park
Portugali / Porto, Dragão Stadium
Ranska / Nizza, Grand Stade de Nice
Suomi / Helsinki, Helsingin Olympiastadion
Valko-Venäjä / Minsk, Dinamo Stadium

UEFA Super Cupin 2020 järjestäjä valitaan toukokuussa 2018.

• Palloliitto