Suomi haastaa Belgian, Italian ja Saksan – U19-poikien EM-jatkokarsintaturnaus pelataan Vantaalla ja Helsingissä

• Maajoukkueet

Suomen karsintaurakka alkaa Belgiaa vastaan Myyrmäen jalkapallostadionilla 23. maaliskuuta. Karsintaotteluiden alkamisajoista sekä lipunmyynnistä tiedotetaan myöhemmin.

U19-pojat (2003 ja myöhemmin syntyneet) isännöi maaliskuussa EM-jatkokarsintaturnausta, jossa Suomi pelaa EM-kisapaikasta Belgian, Italian ja Saksan kanssa. Vain lohkovoittaja etenee Slovakiassa kesäkuussa 2022 pelattavaan lopputurnaukseen.

Suomi selvitti tiensä EM-jatkokarsintoihin viime lokakuussa. Minihuuhkajat kärsi tappion Ukrainalle, mutta kaatoi isäntämaa Puolan sekä Maltan, ja Peter Lundbergin valmentama joukkue eteni jatkoon lohkokakkosena.

– Meillä on edessämme hieno haaste. Joukkueessa on tällä hetkellä hyvät fiilikset sekä erinomainen terveystilanne. Jatkokarsinta on meille loistava mahdollisuus verrata tasoamme Euroopan kärkimaihin – ja on hienoa päästä pelaamaan Suomessa, Lundberg sanoo.

– Me voimme suhtautua jatkokarsintaan lopputurnauksena ja teemme kaikkemme, jotta pystyisimme yllättämään vastustajamme. Pelaajille ottelut tulevat olemaan fantastisia kokemuksia – toivottavasti saamme niihin kotiyleisöltä vahvan tuen.

U19-pojat jatkaa ensi viikolla valmistautumistaan EM-jatkokarsintaan Eerikkilässä. Keskiviikkona 23. helmikuuta Suomi pelaa harjoitusottelun Ykkösen Pargas IF:ää vastaan, ja seuraavana päivänä vastaan asettuu Veikkausliigan FC Inter. Torstaina 24. helmikuuta kello 12:00 pelattava Inter-ottelu näkyy suorana Palloliiton YouTube-kanavalla. Suomen leiriryhmän löydät täältä

EM-jatkokarsintaturnaus pelataan Vantaalla Myyrmäen jalkapallostadionilla sekä Helsingissä Bolt Arenalla.

23. maaliskuuta 2022
Italia – Saksa, Myyrmäen jalkapallostadion