Suomi ei pelaa Venäjää tai Valko-Venäjää vastaan - Palloliitto vaatii maiden sulkemista ulos kansainvälisestä kilpailutoiminnasta

Suomen Palloliitto tuomitsee Venäjän sotatoimet Ukrainassa jyrkästi. Venäjän hyökkäys Ukrainaan on samalla hyökkäys demokratiaa, ihmisoikeuksia ja koko avointa yhteiskuntaa vastaan.

Suomen Palloliitto osoittaa täyden solidaarisuutensa ja tukensa Ukrainalle ja Ukrainan kansalle.

Palloliitto on päättänyt, että Suomen jalkapallo- ja futsalmaajoukkueet eivät toistaiseksi pelaa Venäjän tai Valko-Venäjän maajoukkueita vastaan missään ikäluokassa.

Vetoamme UEFAan ja FIFAan Venäjän ja Valko-Venäjän sulkemiseksi ulos kansainvälisestä kilpailutoiminnasta. Urheilumaailman tulee osoittaa tässä tilanteessa yhtenäisyytensä ja tehdä kaikkensa Venäjän aloittamien sotatoimien päättämiseksi.

#WeStandWithUkraine

Finland spelar inte mot Ryssland eller Vitryssland – Bollförbundet kräver att länderna ska uteslutas från den internationella tävlingsverksamheten

Finlands Bollförbund fördömer enhälligt Rysslands krigsaktioner i Ukraina. Rysslands attack mot Ukraina är samtidigt en attack mot demokrati, mänskliga rättigheter och mot hela det öppna samhället.

Finlands Bollförbund visar sin fulla solidaritet och sitt fulla stöd mot Ukraina och Ukrainas befolkning.

Bollförbundet har beslutat att de finska landslagen tills vidare inte spelar mot Rysslands eller Vitrysslands landslag i någon åldersklass.

Vi vädjar till UEFA och FIFA att Ryssland och Vitryssland ska uteslutas från den internationella tävlingsverksamheten. Idrottsvärlden bör i detta läge visa sin enhetlighet och göra sitt allt för att få stopp på Rysslands krigsaktioner.

#WeStandWithUkraine

Finland's national teams will not play against Russia or Belarus - The FAF calls for Russia and Belarus to be excluded from all international competitions

The Football Association of Finland strongly condemns Russia's military actions in Ukraine. Russia's attack on Ukraine is also an attack on democracy, human rights and open society.

We support Ukraine and the Ukrainian people in full solidarity.

The Football Association of Finland has decided that Finland's national teams will not play any international fixtures against Russia or Belarus at any level until further notice.

We urge UEFA and FIFA to exclude Russia and Belarus from all international competitions. Sports needs to show its unity in this situation and do everything possible to stop military actions Russia started.