Suomi-Eesti 100+ Challenge Viron voittoon

Lauantaina 10.6. pelattu Suomi-Eesti 100+ Challenge –tapahtuma kokosi satoja suomalaisia ja virolaisia joukkueita kentille paitsi pelaamaan ja nauttimaan, myös kilpailemaan voitosta.

Lopulta kaikki voittivat

Jokainen päivän otteluista pelattiin ratkaisuun saakka ja voitosta sai aina yhden pisteen. Lauantain päätteeksi tulos kaikista otteluista oli kirjautunut tulospalvelujärjestelmään ja lopputuloksena Viro vei kamppailun nimiinsä niukasti, mutta kuitenkin kiistattomasti pistein 60-52.

Jalkapallossa kyse on toki aina lopputuloksesta, mutta Suomi-Eesti 100+ Challenge –tapahtumassa päivän kokonaistulos ei merkinnyt kaikkea. Kentillä Suomessa ja Virossa nähtiin tiukkoja otteluita, hienoa tunnelmaa ja loppujen lopuksi jokainen tapahtumaan osallistunut oli voittaja. Samoin kuin jalkapallo itse, sillä Viron jalkapalloliiton puheenjohtajan Aivar Pohlakin toive siitä, että kaksi maata ja kaksi kansaa hengittää yhden päivän ajan samaa jalkapallon henkeä toteutui enemmän kuin hienosti.

Jalkapallo oli vahvasti esillä päivän aikana Suomen lahden molemmilla puolilla ja toi tapahtuman ansiosta oman hienon ja näkyvän lisänsä sekä Suomen 100-vuotisjuhliin että ensi vuonna edessä oleviin Viron 100-vuotisjuhliin.

Helsingissä Narinkkatorilla koettiin tapahtuman henki kenties konkreettisimmin. Satunnaisetkin ohikulkijat saivat päiväänsä vielä annoksen lisää auringonpaistetta hienon jalkapalloilmapiirin myötä – ja toki myös ilmapallot ilahduttivat useaa ohikulkijaa.

Päivä huipentui Telia 5G Areenalla pelattuun legendojen kohtaamiseen Respect II –ottelussa, jossa Suomen Sankarit kaatoivat Viron Jalkapallolegendid maalein 4-1.

Lauantai 10.6. yhdisti Suomen ja Viron ennennäkemättömällä tavalla lukuisilla jalkapallokentillä molemmissa maissa – ja myös Belgiassa. Kaikki Suomi-Eesti 100+ Challenge –tapahtuman ottelut tuloksineen >>

• Palloliitto