Suomen Valmentajat nimesi Kanervan Vuoden Valmentajaksi

• Maajoukkueet

Suomen Valmentajien jo perinteinen Vuoden Valmentajan valinta osui vuonna 2020 Huuhkajien päävalmentajaan Markku Kanervaan.

Valinnan taustalla on luonnollisesti Huuhkajien erinomaisena jatkunut menestys.

- Kanervalla on hieno nousujohteinen ura, jossa hän on siirtynyt urheilijasta ensin apuvalmentajaksi ja sieltä askel askeleelta vaativampiin tehtäviin. Kanervan uralla EM-kisapaikka näyttäytyy erityisen hienona meriittinä. Eivätkä voitot ole päättyneet EM-karsintoihin, vaan joukkue on tarjonnut upeita riemun hetkiä myös syksyllä 2020, kommentoi Suomen Valmentajien puheenjohtaja Jorma Kemppainen valintaa yhdistyksen verkkosivuilla.

Suomen Valmentajien Vuoden Valmentaja -valinnassa painotetaan menestyksen ohella valmentajan kokonaisvaltaista osaamista, arvostusta omassa vaikutuspiirissään ja vaikuttavuutta.

- Kanerva edustaa sellaista hyvää valmennusta, jota Suomen Valmentajat yhdistyksenä vie eteenpäin. Kanervan ammattitausta opettajana ja kasvattajana antaa hänen tekemiselleen hyvän pohjan ja ympärillä on fiksuja kavereita toteuttamassa hänen näköistään valmennusta. Kanerva on myös tuonut hienosti valmentajuutta esille, Kemppainen tiivistää.

Suomen Valmentajat on tehnyt vuosittaisia valmentajavalintoja vuodesta 1978 alkaen. Valinta Vuoden Valmentajaksi oli Kanervalle ensimmäinen.

• Huuhkajat