Suomen PES-maajoukkue valittu

• Maajoukkueet

Suomen PES-maajoukkue kevään EM-karsintoihin on valittu. Joukkuetta täydennettiin kahdella pelaajalla sunnuntain valintaleirin perusteella.

E-jalkapallon maajoukkue osallistuu UEFA eEURO 2020 -karsintoihin, jotka pelataan verkossa maalis-huhtikuun aikana. Pelinä toimii KONAMI:n eFootball PES 2020.

Aiempien nettikarsintojen perusteella joukkueeseen oltiin entuudestaan valittu Raoul Söderlund (kuvassa oikealla) ja Joona Koivula (kuvassa vasemmalla). Viime sunnuntaina järjestettiin kahdeksan pelaajan kutsuturnaus, jossa pelattiin sekä 1v1 että 2v2 otteluita. Tapahtuman perusteella joukkuetta täydennettiin kahdella pelaajalla ja lopulliseen joukkueeseen nousivat mukaan Jussi Aalto sekä Martti Matola.

Sekä pelaajat että joukkueenjohto oli erittäin tyytyväinen järjestetyn tapahtuman antiin.

- Tämä oli hyvä katselmus pelaajista ja vahvisti näkemystä pelaajien vahvuuksista. Jussi on todella monipuolinen pelaaja ja Suomen menestyksekkäimpiä PES:n puolella. Martti puolestaan on keskittynyt enemmän 2v2 -peleihin ja täydentää osaamisen sekä persoonansa puolesta hyvin joukkuetta. Meillä on nyt tasapainoinen joukkue kasassa ja seuraavaksi aloitetaan yhdessä valmistautuminen karsintapelejä varten, kommentoi Palloliiton e-jalkapallotoiminnasta vastaava jäsenpalvelupäällikkö Taneli Sopanen

Suomi arvottiin karsintalohkoon D, jossa pelaa Suomen lisäksi Slovakia, Kreikka, Norja ja Azerbaidjan. Kymmenen alkulohkon voittajat lunastavat suoran paikan heinäkuussa pelattavaan lopputurnaukseen ja lohkokakkoset pelaavat jatkokarsinnan, josta kuusi parasta etenee myös Lontooseen.