Suomen pelaajat UEFA eEURO 2021 -karsintoihin on valittu

• Maajoukkueet

Lopulliset pelaajavalinnat tehtiin viime viikonloppuna järjestetyn leirin yhteydessä.

Suomen joukkue maaliskuussa alkaviin UEFA eEURO 2021 -karsintoihin on nimetty. Suomea edustavat karsinnoissa Jussi "grillsmak" Aalto, Joona "jookoi" Koivula ja Raoul "Raoul-PES" Söderlund.

Aalto, Koivula ja Söderlund olivat viime viikonloppuna mukana leirillä, jonka yhteydessä lopulliset pelaajavalinnat tehtiin. Leirin aikana valmistauduttiin tuleviin karsintaotteluihin ja pelattiin harjoitusotteluita Ruotsia vastaan.

Kolmikko edusti Suomea myös viime vuonna eEURO-karsinnoissa. Tuolloin joukkue ei selvinnyt lopputurnaukseen asti, vaan matka tyssäsi jatkokarsintaan. Viime vuoden pettymys on jäänyt hampaankoloon, ja tällä kertaa lopputurnauspaikka on selkeä tavoite.

- Lähdemme näihin karsintoihin huomattavasti valmiimpina kuin mitä vuosi sitten. Tavoittelemme ehdottomasti kisapaikkaa, Söderlund vakuuttaa.

- Olen erittäin iloinen, että pääsen taas edustamaan Suomea, nyt on taas aika alkaa hommiin. Viime vuoteen verrattuna pitäisi päästä vielä pykälää ylemmälle tasolle. Ainoa tavoite on kisapaikka, varsinkin viime vuoden jatkokarsintojen pettymyksen jälkeen, Koivula sanoo.

- Odotukset ovat korkealla. Viime vuodesta pitää parantaa eli kisoihin pitäisi päästä, Aalto jatkaa.

Arpaonni ei ollut suotuisin mahdollisin tämän vuoden karsintoihin lähdettäessä. Suomen seuraksi A-lohkoon arvottiin Espanja, Ukraina, Pohjois-Makedonia ja Viro, joista etenkin kaksi ensimmäistä tulevat antamaan varmasti kovan vastuksen.

- Espanja ja Ukraina ovat ehdottomasti huippumaita, mutta molemmat ovat voitettavissa. Pohjois-Makedonia ja Viro eivät ole mitään heittopusseja, mutta olisi varmasti pettymys menettää heitä vastaan pisteitä, Koivula arvioi.

- Kolmoskorista nostettu Ukraina oli joukkue, jonka olisimme halunneet välttää. Heitä vastaan on odotettavissa todella tiukkoja ”6 pisteen otteluita”.  Pohjois-Makedonia on vastustajistamme tuntemattomin, mutta neloskorilaisena tuskin mikään heittopussi.  Vitoskorin Virolla on muutama mukiinmenevä pelaaja ja joukkue, jota ei missään nimessä ole varaa aliarvioida, Söderlund sanoo.

UEFA eEURO 2021 -karsintojen ensimmäinen ottelukierros pelataan maaliskuun 15. päivä, ja otteluita voi seurata Ylen kanavista. Turnauksessa pelataan eFootball PES2021 Season Update -peliä.

• eUrheilu