Suomen Palloliitto ja Sports Gamer Oy ovat aloittaneet e-jalkapalloyhteistyön

• Jalkapalloharrastus

Tavoite on edistää e-jalkapallon kehitystä kotimaisen ammattitaidon voimin.

Palloliitto aloittaa yhteistyön Sports Gamer Oy:n kanssa tavoitteenaan edistää e-jalkapallon kehitystä kotimaisen ammattitaidon voimin. Sports Gamer Oy tulee vastaamaan jatkossa e-jalkapallon kehityksestä, maajoukkuetoiminnasta, viestinnästä ja tulevista projekteista.

Suomen e-jalkapallon maajoukkue perustettiin Palloliiton toimesta alkuvuodesta 2019 ja menestys on kansainvälisellä tasolla ollut hyvää - maajoukkue majailee tällä hetkellä virallisen FIFAe Nations Rankingin 7. sijalla. Suomesta ponnistaa monia huipputason pelaajia ja tulevaisuuden tähtiä, joille pyritään jatkossa mahdollistamaan ympäristö kehittyä lajinsa huippunimiksi, unohtamatta kuitenkaan ruohonjuuritason toimintaa.

Palloliiton e-jalkapallosta vastaava jäsenpalvelupäällikkö Taneli Sopanen on innoissaan uudesta yhteistyökuviosta.

- Palloliiton ja Sports Gamer Oy:n yhteinen visio on laajentaa suomalaisen e-jalkapallon toimintaympäristöä ja luoda laadukasta kilpailutoimintaa kaikentasoisille pelaajille. Yhteistyö mahdollistaa aiempaa ammattitaitoisemman ja monipuolisemman tekemisen, sekä uudistaa e-jalkapallon ilmettä kotimaassa, Sopanen avaa odotuksia ja visioita.

Sports Gamer Oy on elektronisen urheilun parissa toimiva kotimainen yritys, joka on erikoistunut etenkin urheilupelien liigojen, turnausten ja tapahtumien järjestämiseen. Yrityksen perustaja Kenneth Lehtinen palkittiin vuonna 2019 Suomen Elektronisen Urheilun Liiton vuoden toimijaksi uraauurtavasta työstään erityisesti urheilullisen kilpapelaamisen saralla.

- Yhteistyö Palloliiton kanssa on meille todella iso asia, ja antaa molemmille osapuolille rutkasti lisäarvoa. Me olemme vuosien varrella kerryttäneet reilusti kokemusta ja ammattitaitoa elektronisen urheilun toimintaympäristössä, kun taas Palloliitto tuo pöytään osaamisen omassa ydintoiminnassaan ja antaa meille loistavat edellytykset menestyä yhdessä, kertoo Lehtinen.

Sports Gamer Oy:n ammattitaitoa elektronisen urheilun parissa pyritään tulevan vuoden aikana jalkauttamaan myös liiton jäsenseurojen käyttöön, jotta seurat pystyisivät jatkossa omaehtoisesti järjestämään laadukasta e-jalkapallotoimintaa.

Yhteistyö käynnistyy jo tämän vuoden puolella ja sen ensimmäisiä hedelmiä tullaan näkemään alkuvuodesta, kun e-jalkapallon turnaukset käynnistyvät tammikuussa. Lisäksi odotettavissa on myös muita erikokoisia tapahtumia, joista tietoa julkaistaan myöhempänä ajankohtana.

Lisätietoja:

Taneli Sopanen