Suomen joukkue Nordic Invitationaliin nimetty

• Maajoukkueet

Suomen joukkueeseen valittiin kaksi pelaajaa Xboxille ja kaksi Playstationille.

Suomen nelihenkiseen joukkueeseen Nordic Invitational -turnaukseen on nimetty Joona "Krompe" Vaajala, Jesse "Kossu72" Kosamo, Eemeli "snipguy" Simpanen ja Niklas "nigi" Gallen. Xbox-konsolilla Suomea edustavat Vaajala ja Simpanen, Playstationilla puolestaan Kosamo ja Gallen. Pelaajista Kosamo ja Simpanen edustavat seuratasolla HJK:ta, Vaajala FC Hakaa ja Gallen IFK Mariehamnia.

Pelaajavalintaprosessi osoittautui haastavaksi tarjolla ollessa useita hyvässä kevätvireessä olevia pelaajia. Nyt valinta osui sellaisiin pelaajiin, joilta joukkueenjohto haluaa lisänäyttöjä livepeleistä.

- Valinnat ovat aina vaikeita, kun paikkoja joukkueeseen on vähän tarjolla. Vaikka nyt panoksena on epävirallinen Pohjoismaiden mestaruus, niin lähtökohtaisesti nämä pelit toimivat näytönpaikkana FIFAe Nations Cupin karsintajoukkueeseen, taustoittaa Taneli Sopanen Palloliitosta.

Esimerkiksi FIFA Global Series -rankingin Suomen ykköspelaaja Jussi "JaKurrii" Koivuniemi (FC Haka) ei mahtunut mukaan edes alustavalle listaukselle. Myös lopullisen pelaavan kokoonpanon ulkopuolelle jääneet KuPS:n Pyry "PyrdeR6" Rajala sekä SJK:n duo Anton "Anzinho" Korvenaho ja Valtteri "Valdoboii" Kyrö saanevat mahdollisuuden vielä myöhemmin.

- Jussin kohdalla tilanteeseen ei liity mitään draamaa, vaan joukkueenjohto katsoi, ettei häneltä vaadita tässä kohtaa lisänäyttöjä. Keväällä on tulossa lisää maaotteluita, joissa tullaan kokeilemaan toisia pelaajia, eli näytönpaikkoja tarjoutuu vielä useammalle pelaajalle, Sopanen jatkaa.

Nordic Invitationalissa Suomi kilpailee Pohjoismaiden FIFA21-herruudesta Tanskan, Ruotsin ja Norjan kanssa. Turnaus pelataan lauantaina 17. huhtikuuta. Yle näyttää Suomen ottelut suorana lähetyksenä Areenassa klo 12:45 alkaen.

• eUrheilu