Suomen futsalmaajoukkueen MM-jatkokarsintavastus selviää tiistaina

• Futsal

Suomi eteni futsalin MM-karsinnan Elite Roundilta jatkoon viime viikolla. 2-2 tasapelit Italiaa ja Portugalia vastaan, sekä 4-2 voitto Valko-Venäjästä takasivat suomelle lohkokakkosena paikan MM-jatkokarsintaan.

Karsintaottelun vastus selviää tänään tiistaina klo 21.30 alkavassa Espanja-Serbia-ottelussa. Ottelussa ratkaistaan B-lohkon voittaja ja lohkokakkonen, joka on Suomen vastus. Otteluparin pelipäivät ovat 9.4 ja 12.4, josta UEFA:n aiemman arvontatuloksen mukaisesti Suomen kotiottelu on sunnuntai 12.4.2020.

Suomen Palloliiton futsalpäällikkö Jyrki Filppu kertoo, että Suomen joukkue saapui kotimaan kamaralle menestyksekkäästä Elite Roundin turnauksesta Portugalista maanantai-iltana. UEFA:n kriteerit ottelupaikan suhteen ovat tiukat ja ottelun suuri kiinnostus myös asettavat vaatimuksia otteluhallille.

- Ennakkovalmisteluita on tehty, mutta lopullista pelipaikkaa ja kellonaikaa ei ole vielä valittu ja päätetty. Tänään tiistaina laitoimme ison pyörän pyörimään ja tämän viikon aikana tutkimme Palloliiton tapahtumatoiminnon kanssa eri hallivaihtoehdot käymällä paikan päällä saadaksemme varmuuden hallin käytettävyydestä tähän isoon otteluun. Ottelu on jo nyt tuottanut suurta kiinnostusta, joten yleisökapasiteettiakin täytyy miettiä. Tämähän on hieno juttu suomifutsalille, Filppu kertoo.

Palloliitto tiedottaa ottelupaikasta ja tapahtumatiedoista heti niiden selvittyä.

• Futsalmaajoukkue futsal