Suomen ennätyksiä valtakunnallisissa taitokilpailuissa

Oululaisen kansanedustaja Mari-Leena Talvitien avaamat Valtakunnalliset Taitokilpailut Oulun Heinäpään erinomaisissa olosuhteissa ovat tuottaneen jo ensimmäisessä 13-15 -vuotiaiden aamupäiväosuudessa kolme Suomen ennätystä. Iltapäivällä nähtiin vielä kolme ennätystä lisää.

Tyttöjen maajoukkueesta jo tuttu RoPS:n Vilma Koivisto otti nimiinsä kaksi ennätystä. Kuljetus-laukauksen uusi ennätys T15-sarjassa on 4,1 ja pituuspotkun on -16 (45m/35m). Vilmalla on tyttöjen taitokisojen ennätysaikalistalla nyt viisi ennätystä ja hän jakaa kärkipaikan aikoinaan erinomaisesti menestyneen Leena Purasen kanssa.

T13-sarjassa JyPK:n Pauliina Pirinen teki pituuspotkussa ennätyksen -16,4.

Vahvaa pelaajakehitystä tekevä Iisalmen PK-37 sai aamupäivän aikana kaksi Taitokisamestaria seuraan, kun Viljami Aittokoski voitti P15-sarjan ja Sisu Ikonen P13-sarjan.

Kisat jatkuivat vielä 10-12 -vuotiaiden osalta ja iltapäivällä nähtiin vielä kolme Suomen ennätystä. Närpes Karftin David Bogesic teki P10-sarjassa kuljetus-laukauksessa uuden ennätyksen 6,8 ja PK-37:n Elmer Vauhkonen laittoi uusiksi ennätyslukemat P11-sarjan pujottelusssa. OLS:n Jutta Angerla puolestaan sivusi T12-sarjassa Leena Purasen syötössä tekemää ennätystä 31,5.

Palloliiton Pohjois-Suomen piiri ja Oulun tyttöjalkapallon johtava seura ONS vastasivat kisojen järjestelyistä suuren vapaaehtoisjoukon voimin.

Ennätykset:

Jutta Angeria OLS TD12 sivusi Leena Purasen tekemää 1998 syötön ennätystä 31,5