10.5.2022 klo 15.34

Suomen Cupin viidennen kierroksen arvonta torstaina 12. toukokuuta

Miesten Suomen Cupin viidennen kierroksen arvonta suoritetaan torstaina 12. toukokuuta Veikkauksen studiolla. Arvonnan suorittavat Palloliiton kilpailupäällikkö Peter Lundström ja kehityspäällikkö Tomi Leivo-Jokimäki.

Suomen Cupin viidennen kierroksen arvonta suoritetaan torstaina 12. toukokuuta klo 13:00 alkaen Veikkauksen studiolla. Arvonnasta lähetetään livelähetys VeikkausTV:ssä ja se on vapaasti katseltavissa ilman kirjautumista. Lähetyksen alussa kuullaan Cup-sensaatio HaPK:n päävalmentajan Saku Halosen sekä HJK:n pelaajan Perparim Hetemajn haastattelut.

Itse arvonta suoritetaan yhdessä osassa ilman taukoja. Arvonnan suorittavat Palloliiton kilpailupäällikkö Peter Lundström sekä kehityspäällikkö Tomi Leivo-Jokimäki.

Viidennen kierroksen arvontaan osallistuu 32 joukkuetta, ja jatkoon etenee 16 joukkuetta. Viidennellä kierroksella mukaan saadaan myös loput Veikkausliigajoukkueet: eurokentillä edustaneet HJK, KuPS, SJK ja FC Inter. Erillisiä koreja ei enää ole, vaan alueena on koko Suomi.

Suomen Cupin sääntöjen mukaan farmisopimussuhteessa ja/tai yhteistyöseurasopimuksen piirissä olevat joukkueet asetellaan vastakkain neljännestä kierroksesta alkaen ja tarvittaessa kierroksilla 5 ja 6. Kierroksella viisi vastakkain asetellaan automaattisesti HJK Klubi 04 ja HJK, FC Inter 2 ja FC inter sekä SJK Akatemia ja SJK.

Arvonnassa mukana olevat joukkueet:

AC Oulu
FC Haka
FC Lahti
HIFK
IFK Mariehamn
Ilves tai Ilves/2 (11.5.)
KuPS
VPS
EIF
FF Jaro
JäPS
KTP
MP
PK-35
Atlantis FC tai Atlantis FC/Akatemia (12.5.)
EPS
FC Kiffen
HJS
Ilves-Kissat
JIPPO
Komeetat
SalPa
VJS tai MPS/Atletico Malmi (13.5.)
HaPK
Noula tai KJP (15.5.)