Suomen Cupin otteluita Ruudussa – nauti Suomen Cup -huumasta kotisohvaltasi ensimmäisiltä kierroksilta alkaen!

• Jalkapallosarjat

Ruutu näyttää kaudella 2022 valittuja Suomen Cupin otteluita jo ensimmäisistä kierroksista alkaen. Ensimmäinen Ruudussa näkyvä ottelu on Wiklöf Holding Areenalla Ahvenanmaalla pelattava Nelosen FC HIK:n ja Kolmosen FC Ålandin kohtaaminen.

Suomen Cup on jokaiselle joukkueelle sarjatasosta riippumatta mahdollisuus taistella Antero Nymanin muistopalkinnosta. Jotta ottelut saisivat ansaitsemansa arvon jo ensimmäisistä kierroksista alkaen, ovat Palloliitto ja Ruutu sopineet valittujen otteluiden näyttämisestä jo heti ensimmäisistä kierroksista alkaen.

Suomen Cupin kehityspäällikkö Tomi Leivo-Jokimäki on erittäin tyytyväinen, että Suomen Cupia voi seurata kotisohvilta jo ensimmäisistä kierroksista alkaen.

– Meille tarjotaan nykyään paljon pääsarjajalkapalloa ympäri maailmaa. On tärkeää, että pääsemme näkemään myös erilaisia otteluita pääsarjojen ulkopuolelta.  Siellä ovat jalkapallon juuret, sielu ja sydän. Suomen Cup on vahvasti myös kannattajien ja fanien kilpailu. Hienoa, että Ruudun kautta on mahdollisuus nähdä näitä otteluita. Myös moni seura suunnittelee omia striimauksia, joten kannattaa seurata tarkasti eri kanavia, Leivo-Jokimäki vihjaa.

Ensimmäinen Ruudussa näkyvä ottelu on FC HIK:n ja FC Ålandin välinen ottelu. Seuraavan kolmen viikon aikana nähdään viisi ottelua.

Ruudussa näkyvien otteluiden valinnassa on korostettu maantieteellistä kattavuutta sekä eri sarjatasojen näkyvyyttä.

– Valinta on erittäin hankala, sillä jokainen ottelu olisi itsessään näyttämisen arvoinen. Johtavana ajatuksena on kuitenkin tarjota kattava läpileikkaus suomalaisesta jalkapallosta, Leivo-Jokimäki kertoo.

Ruudussa näkyvät ensimmäisten kierrosten ottelut:

12.2. HIK – FC Åland
19.2. STPS – Kuopion Elo