Suomen Cupin neljännesvälierät käyntiin lauantaina

• Jalkapallosarjat

Suomen Cupin välierät käynnistyvät lauantaina 6.3. klo 14.30, kun SJK Akatemia isännöi oman seuransa edustusjoukkuetta poikkeuksellisessa Cup-kohtaamisessa.

SJK Akatemia haastaa seuran edustusjoukkueen

SJK Akatemia selvitti tiensä Suomen Cupin neljännesvälieriin Kakkosen Cupin kautta. Nuoren joukkueen tie Cupissa oli suhteellisen ruusuinen, vaikka pari peliä venyikin rangaistuspotkukilpailuun asti. Akatemia pystyi hallitsemaan pelejä ja ottamaan melko suurilukuisiakin voittoja. Kakkosen Cupin välieräottelu Ilveksen kakkosjoukkuetta vastaan oli todella tiukka ja laadukas ottelu, joten SJK Akatemia on todella ansainnut paikkansa Suomen Cupissa. Akatemian johtaja Brian Page näkee tulevan puolivälieräottelun edustusjoukkuetta vastaan upeana tilaisuutena nuorille pelaajille.

– Meille tämä on mahtava tilaisuus. Meillä on useita nuoria ja lupaavia pelaajia, jotka haluavat päästä näyttämään heidän kykynsä; näyttämään SJK:n edustusjoukkueelle, sen valmennukselle ja kannattajille, sekä koko maalle. Ei ole parempaa paikkaa siihen, kuin pelata edustusjoukkuetta vastaan cup-ottelussa, televisiokameroiden edessä, Page kertoo seuran verkkosivuilla.

SJK:n edustusjoukkueen tie Suomen Cupiin kulki Veikkausliigan karsinnan kautta. Karsintalohkossaan seinäjokelaiset voittivat AC Oulun ja Ilveksen, mutta taipuivat KuPS:n edessä. Kaksi voittoa riitti lohkon kakkossijaan ja paikkaan neljännesvälierissä. SJK lähtee luonnollisesti lauantain kohtaamiseen Akatemiaa vastaan selvänä ennakkosuosikkina, mutta joukkueen päävalmentaja Jani Honkavaara korostaa seuran verkkosivuilla, että takki auki Akatemiaa ei pidä lähteä kohtaamaan.

– Suhtaudumme kunnioittavasti meidän akatemiaamme kohtaan ja teemme kaiken samoin kuin joka kerta, korostaa Honkavaara.