Suomen Cupin finaalien pelipäivät päätetty

• Jalkapallosarjat

Kauden 2020 miesten ja naisten Suomen Cupin sekä Kakkosen Cupin finaalien pelipäivät sekä miesten Suomen Cupin ja Kakkosen Cupin osalta myös pelipaikat on päätetty.

Koronatilanne siirsi keväälle pelattavaksi aseteltuja finaaleja ja uudet pelipäivät ovat nyt selvillä. Miesten Suomen Cupin finaali oli määrä pelata Veritas Stadionilla Turussa 16.5. ja sille on nyt päätetty uusi ajankohta. Finaali HJK:n ja FC Interin välillä pelataan suunnitellusti Veritas Stadionilla, mutta pelipäivä on lauantai 3.10.

Mikäli Eurooppa-liigan karsinnassa mukana oleva FC Inter selviytyy karsinnan playoffs-kierrokselle saakka ja eurocup-ottelu osuu torstaille 1.10., siirtyy cupin finaali pelattavaksi 4.10.

- Finaalia on viime vuosina kierrätetty eri paikkakunnilla ja tällä kaudella pelataan vielä aiemmin sovitun mukaisesti Turussa. Ensi vuodesta lähtien on tavoitteena siirtyä pelaamaan Olympiastadionille, Palloliiton pääsihteeri Marco Casagrande taustoittaa.

Naisten Suomen Cupin finaali pelataan sunnuntaina 4.10. Finaalin pelipaikka arvotaan välierien pelaamisen jälkeen 3.8. ja finalistien kotikenttien välillä. Välierissä kohtaavat TiPS ja PK-35 Vantaa sekä Åland United ja KuPS. Finaali tulee pelata cupin finaalin puitteet täyttävällä stadionilla, joita välierijoukkueitten kotistadioneista ovat Myyrmäen stadion, Wiklöf Holding Areena sekä Kuopion keskuskentän jalkapallostadion.

Kakkosen Cupin finaali pelataan samana päivänä kuin miesten Suomen Cupin finaali eli lauantaina 3.10. Kakkosen Cupin finaaliin tiensä ovat selvittäneet Kaarinan Pojat ja JIPPO. Finaalin pelipaikka on arvottu ja finaali pelataan Joensuussa.

Kaikkien cupien finaalien alkamisajat täsmentyvät myöhemmin tv-tuotantojen kanssa käytyjen neuvottelujen jälkeen.