Suomalaisen jalkapallon kehityspäivät II Eerikkilässä joulukuussa

• Seuratoiminta

Suomen Palloliitto ja Sami Hyypiä Akatemia järjestävät yhteistyössä avoimet suomalaisen jalkapallon kehityspäivät 8.-9.12.2018 Eerikkilän urheiluopistolla.

Kehityspäivien teema on 'Suomalaisen jalkapallon identiteetti – suomalaisen jalkapalloilijan lahjakkuuden tunnistaminen ja maajoukkueidemme pelitapa'. Toista kertaa järjestettävä huippujalkapallon workshop on tarkoitettu valmentajille ja valmennuspäälliköille pelaajapolun jokaisesta vaiheesta aina pääsarjasta nuorimpiin ikäluokkiin.

- Viime vuonna ensimmäisen kerran järjestetty seminaari keräsi paikalle yli 200 valmentajaa ja valmennuksen johtajaa. Heidän työnsä loi pohjaa suomalaisen jalkapallon identiteetin arvoille ja samalla pohdittiin, millaista jalkapalloa haluamme tulevaisuudessa pelata sekä millaisia pelaajia kasvattaa.

- Tänä vuonna uppoudumme vielä syvemmälle yhteisen ymmärryksen löytämiseksi suomalaispelaajien lahjakkuuden tunnistamisessa sekä yhtenäisen pelitavan työstämisessä, Palloliiton urheilutoimenjohtaja Hannu Tihinen kommentoi.

Kehityspäivät kokoaa yhteen suomalaisen valmentajayhteisön ja mahdollistaa vuoropuhelun suomalaisesta pelaajakehityksestä. Tapahtuman osallistavat workshopit syventävät yhteistä ymmärrystä ja toimivat vaikutusmahdollisuutena tapahtumaan osallistuville valmentajille.

Seminaarin kansainvälinen asiantuntija Richard Allen saapuu paikalle Englannista, jossa hänen aiempi päätehtävänsä Englannin jalkapalloliitossa FA:ssa oli nimenomaisesti lahjakkaiden pelaajien tunnistaminen. Englannin jalkapalloliiton lisäksi mm. Tottenhamissa ja Queens Park Rangerissa työskennellyt Allen vaikuttaa tällä hetkellä Loughborough'n yliopistoston jalkapallojohtajana.

Lisäksi Sami Hyypiä Akatemian yhteistyökumppani STATS pitää esityksen kansainvälisen huippujalkapallon vaatimuksista analysoiden datan avulla joukkueiden pelitapoja.

Lisätiedot:
Hannu Tihinen, Palloliiton urheilutoimenjohtaja, [email protected]