Strategiapeli seuroille auki - voita liput EM-kisoihin valmistavaan Huuhkaja-otteluun

Palloliitto valmistelee uutta strategiaa. Haluamme tulevaisuudessakin edistää erilaisten seurojen ja niiden järjestämän toiminnan elinvoimaa. Nyt pyydämme teiltä seuratoimijoilta näkemyksiä siitä, mitkä asiat auttaisivat teitä eniten.

Koska erityyppisillä seuroilla ja erityyppisellä toiminnalla on hyvin erilaisia tarpeita, pyydämme erikseen näkemyksiäsi seuraaviin:

1. Huippuseurat ja/tai huipputoiminta
    2. Kasvattajaseurat ja/tai kasvattajatoiminta
    3. Harrasteseurat ja/tai harrastetoiminta
    4. Futsalseurat ja/tai futsaltoiminta

Toisin sanoen kullekin näistä on oma kyselynsä. Voit vastata niihin kyselyihin, joista sinulla on asiantuntemusta. Esimerkiksi jos edustat isoa seuraa, jolla on sekä huippu-, kasvattaja- että harrastetoimintaa, voit vastata kaikkiin näihin kolmeen kyselyyn.

Ohjeet kyselyihin vastaamiseen

Kyselyt on rakennettu siten, että niissä vertaillaan eri ideoita seurojen tukemiseksi. Vertailun kautta eri ideoille syntyy arvostusjärjestys – eli ymmärrämme, mitkä asiat ovat seurojen mielestä tärkeämpiä kuin toiset.

Voitte myös antaa omia ideoitanne kyselyssä jo olevien ideoiden lisäksi. Toivomme saavamme mahdollisimman konkreettisia ideoita (esim. seurakoalition rakentaminen ja ovien avaaminen paikallisten olosuhteista vastaavien kuntapäättäjien luokse) yleisemmän tason ideoiden (vaikuttaminen) sijaan.

Kiitos osallistumisesta ja ideoistasi etukäteen. Pelin lopussa voit jättää yhteystietosi ja osallistua äänestäneiden kesken järjestettävään kahden hengen (4 kpl) lippupakettien arvontaan.

MITÄ PALLOLIITON PITÄISI TEHDÄ FUTSALSEUROJEN JA/TAI FUTSALTOIMINNAN ELINVOIMAN ETEEN?

Miten me lähestymme futsalseuran määritelmää?
    Seurassa on futsaliin erikoistuneiden joukkueiden peli- ja harjoitustoimintaa.

Miten me lähestymme futsaltoiminnan määritelmää?
    Sama kuin yllä mutta futsatoiminta on osa sellaisen seuran toimintaa, jossa voi olla myös harraste-, kasvattaja- ja/tai huipputoimintaa.

ÄÄNESTÄ JA ANNA IDEASI FUTSAL-AREENASSA

MITÄ PALLOLIITON PITÄISI TEHDÄ HARRASTESEUROJEN JA/TAI HARRASTETOIMINNAN ELINVOIMAN ETEEN?

Miten me lähestymme harrasteseuran määritelmää?
    Toiminta on matalakynnyksistä ja ensisijaista on pelaajien ilo ja viihtyminen.
    Toiminta on pääsääntöisesti joukkuevetoista.

Miten me lähestymme harrastetoiminnan määritelmää?
    Sama kuin yllä mutta harrastetoiminta on osa sellaisen seuran toimintaa, jossa voi olla myös kasvattaja- ja tai huipputoimintaa.

ÄÄNESTÄ JA ANNA IDEASI HARRASTESEURA-AREENASSA

MITÄ PALLOLIITON PITÄISI TEHDÄ KASVATTAJASEUROJEN JA/TAI KASVATTAJATOIMINNAN ELINVOIMAN ETEEN?

Miten me lähestymme kasvattajaseuran määritelmää?
    Seurassa on pyrkimys systemaattiseen pelaajakehitykseen.
    Toiminta on pääsääntöisesti seura-, ei joukkuevetoista.

Miten me lähestymme kasvattajatoiminnan määritelmää?
    Sama kuin yllä mutta kasvattajatoiminta on osa sellaisen seuran toimintaa, jossa voi olla myös harraste- ja tai huipputoimintaa.

ÄÄNESTÄ JA ANNA IDEASI KASVATTAJASEURA-AREENASSA

MITÄ PALLOLIITON PITÄISI TEHDÄ HUIPPUSEUROJEN JA/TAI HUIPPUTOIMINNAN ELINVOIMAN ETEEN?

Miten me lähestymme huippuseuran määritelmää?
    Seuralla on edustusjoukkue(ita) Veikkausliigassa, Miesten Ykkösessä ja/tai Naisten Liigassa.
    Ainakin osa seuran pelaajista on vähintään puoliammattilaisia, jotka saavat seuralta palkkaa.

Miten me lähestymme huipputoiminnan määritelmää?
    Sama kuin yllä mutta huipputoiminta on osa sellaisen seuran toimintaa, jossa voi olla myös harraste- ja/tai kasvattajatoimintaa.

ÄÄNESTÄ JA ANNA IDEASI HUIPPUSEURA-AREENASSA