Steven Morrissey jatkaa VPS:ssa kaudella

• Jalkapallosarjat

VPS ja Steven Morrissey ovat solmineet yksivuotisen jatkosopimuksen.

Vepsun Veikkausliigahistorian paras maalintekijä iski Raidalle seitsemän maalia ja antoi kolme maalisyöttöä juuri päättyneellä kaudella. 33-vuotias hyökkääjä on tyytyväinen uuden sopimuksen syntymiseen.

- Olen iloinen. Olen ollut tässä seurassa niin pitkään, että päätös oli helppo, Morrissey kommentoi vaasalaisten sivuilla.

Putoamiseen päättynyt kausi oli myös Morrisseylle iso pettymys. Jamaikalainen oli joukkueensa paras maalintekijä, mutta omien sanojensa mukaan miehen otteet olisivat voineet olla tasaisempia.

- Tämä kausi ei ollut kovin vakaa. Aloitin talvella todella hyvin, mutta kauden alkaessa en pelannut niin hyvin. Olisin voinut tehdä helposti kahdeksan maalia lisää ja sitä kautta myös saada myös lisää pisteitä joukkueelle. Kausi ei ollut sellainen, mitä odotimme, mutta se on jalkapalloa, Morrissey harmittelee.

Morrissey saapui Vaasaan ja Vepsuun ensimmäistä kertaa vuonna 2011. Väliin mahtui nopea käynti Tanskassa Silkeborgissa, mutta sen jälkeen jamaikalaishyökkääjä on edustanut ainoastaan Raitaa. Vyölle on kertynyt 167 Veikkausliigaottelua ja 41 maalia pääsarjassa. Nyt Morrisseylla on edessä uusi haaste Ykkösen muodossa.

- En oikein tiedä, mitä odotan Ykköseltä. Minulla on ystäviä, jotka ovat pelanneet siellä. Se on kova sarja, joten meidän pitää olla parhaimmillamme, jotta voimme yrittää nousta takaisin Veikkausliigaan mahdollisimman nopeasti.

Hyökkääjä kuului päättyneellä kaudella ensimmäistä kertaa VPS:n kapteenistoon. Morrisseyn mukaan kokemus oli positiivinen.

- Se oli uusi rooli minulle, koska joukkueessa oli niin paljon nuoria pelaajia. Suurin osa nuorista pelaajista on kuitenkin ollut ammattilaisia jo jonkin aikaa, joten heidän johtamisensa ei ollut kovin vaikeaa. Olen läheinen heidän kanssaan, koska istun kopissa heidän vieressään. Kapteenistoon kuuluminen oli hyvä kokemus, kymppipaita kertoo.

Kaikkien aikojen jamaikalaisvahvistus täytti kesällä 33 vuotta. Ikä ei ole vielä näkynyt Morrisseyn vauhdissa – mies on yhä yksi Vepsun nopeimmista pelaajista. Morrisseyn mukaan hänen fyysinen kuntonsa on ollut viime vuosina todella hyvä.

- Minulla oli alkukaudella pieniä vaivoja, mutta ei mitään isompia loukkaantumisia. Muutaman viime vuoden ajan olen ollut todella hyvässä kunnossa. Pre-seasonit ovat menneet hyvin, kun olen palannut Jamaikalta.

Morrisseysta on vuosien varrella kasvanut yksi vaasalaisyleisön suursuosikeista. Kannattajat ja hyökkääjä juhlivat yhdessä Kokkolassa kauden viimeisen pelin päätteeksi.

- Suhteeni kannattajiin on ollut hyvä. He olivat yksi isoimmista syistä, miksi tein sopimuksen VPS:n kanssa, kun palasin Tanskasta. He osoittavat minulle rakkautta ja kunnioitan sitä aina. Kannattajien intohimo näkyi Kokkolassa. He tulivat kannustamaan meitä viimeiseen peliin, vaikka olimme jo tippuneet. He tukivat meitä kauden vaikeimpina hetkinä, joten heidän kanssaan juhliminen oli tärkeää, vaikka mitään oikeaa juhlanaihetta ei varsinaisesti ollutkaan, sanoo Morrissey kannattajista.

• VPS