Stadium, Nike ja Suomen Palloliitto uusivat yhteistyösopimuksensa

Vuonna 2014 alkanut yhteistyö saa jatkoa, kun Stadium, Nike ja Suomen Palloliitto solmivat uuden nelivuotisen yhteistyösopimuksen. Stadium jatkaa Suomen Palloliiton virallisena yhteistyökumppanina yhdessä Niken kanssa, joka on yhteistyön yksinoikeudellinen varustetoimittaja. Tänään 4. syyskuuta alkaen Suomen maajoukkueiden uudet viralliset pelipaidat löytyvät myös Stadiumin myymälöistä ja verkkokaupasta stadium.fi.

Jalkapallolla on keskeinen rooli Stadiumin liiketoiminnassa ja yritys haluaa olla mukana kehittämässä suomalaista jalkapalloilua. Stadium on ollut aktiivisesti tukemassa seuratoimintaa – etenkin juniori- ja ruohonjuuritasolla – erityisesti omalla Team Sales -konseptillaan. Team Sales -konsepti kattaa sekä tyttöjen että poikien jalkapallotoiminnan ympäri Suomen. Yritys on äskettäin tehnyt merkittäviä investointeja Team Sales -toimintansa kehittämiseen vastaamaan entistäkin paremmin joukkueiden tarpeisiin ja palvelemaan seuroja, yksittäisiä pelaajia ja valmentajia nopeammin ja luotettavammin.

- Suomessa eletään ainutlaatuista jalkapallohuumaa, mikä näkyy niin kentillä kuin niiden ulkopuolella. Suomalaisen jalkapalloperheen toiminta-ajatus ja missio, ”Jalkapalloa jokaiselle”, sopii hienosti yhteen Stadiumin mission kanssa, joka on ”inspiroida kaikkia aktiiviseen elämään”. On erittäin hienoa olla mukana tukemassa suomalaista jalkapalloilua ja maajoukkueitamme, sanoo Stadiumin maajohtaja Jaakko Soini.

Viralliset Nike-pelipaidat on julkistettu

Odotetut Huuhkajien ja Helmareiden viralliset Nike-pelipaidat on nyt julkistettu. Ensi kertaa uudet pelipaidat nähtiin Huuhkajien päällä torstaina 3.syyskuuta pelatussa Nations Leaguen avausottelussa Walesia vastaan. Huuhkajat pelaavat nyt julkistetuilla paidoilla myös historiallisessa EM-lopputurnauksessa kesällä 2021.

Uuden kotipelipaidan design pohjautuu Suomen lippuun. Valkoisella pohjalla kulkee pitkittäin ja poikittain symbolinen ristimme eri sinisen sävyissä. Paitaa koristavat kultareunuksinen SUOMI -logo ja kultainen Niken Swoosh-merkki. Pelipaitojen sisäpuolelle on sinivalkoisella värityksellä painettu sana SISU kuvastaen maajoukkueiden ja koko Suomen periksiantamattomuutta. Viralliset pelipaidat löytyvät Stadiumin myymälöistä ja verkkokaupasta stadium.fi 4.9. alkaen.

- Nike on erittäin ylpeä siitä, että olemme jatkossakin osa suomalaista jalkapalloperhettä yhdessä tärkeän kumppanimme Stadiumin kanssa. Yhteistyömme aikana olemme nähneet suomalaisen jalkapallon valtavan kehityksen sekä kentällä että sen ulkopuolella. Olemme vasta upean matkan alussa, ja Nike haluaa olla mukana pelissä. Vaikka seuraamme erittäin innoissamme Huuhkajien ensimmäistä arvoturnausta sekä Helmarien huikeaa työtä kohti menestystä, meille on keskeistä myös oman visiomme, "tee urheilusta päivittäinen tapa", toteutuminen. Kumppanuus Suomen Palloliiton ja Stadium kanssa varmistaa tämän vision toteutumisen upean ruohonjuuritason toiminnan kautta, toteaa David Nordbeck, Nike Finland Team Sales Manager.

- Tämä on hieno uutinen paitsi meille myös kannattajille, kun saamme fanituotteitamme aiempaakin laajemmin myyntiin Stadiumin kattavien jakelukanavien kautta ja tukea myös Stadiumin näkyvästä markkinoinnista, sanoo Palloliiton myynti- ja markkinointijohtaja Mikko Varis

- Uudet pelipaidat ovat herättäneet jo paljon keskustelua ja se on ollut pääosin myönteistä, mikä on hienoa. Maajoukkueemme jatkavat mielellään Niken laadukkailla varusteilla pelaamista myös seuraavat neljä vuotta, Varis toteaa.

Lisätietoja:
    Stadium Oy - Angelica Larsson, PR and communication manager Stadium [email protected]
    +46 (0)70-5803931.

Stadium on pohjoismaiden suurin urheilukauppaketju, jolla on yhteensä 120 myymälää Ruotsissa, Suomessa ja Saksassa sekä verkkokauppa. Suomessa 31 myymälää.
    Konserniin kuuluu myös Stadium Outlet ja Sneakers Point.

Stadium konsernilla on noin 5 200 työntekijää ja myynti tilikaudella 2018/2019 oli noin 6,3 miljardia kruunua arvonlisäveroineen.
    Yrityksen omistavat veljekset Ulf ja Bo Eklöf perheineen.

Stadium haluaa inspiroida aktiiviseen elämään. Pyrimme edistämään ihmisten terveyttä edullisilla hinnoilla, laadukkailla tuotteilla ja noudattamalla kestävän kehityksen periaatteita kaikessa toiminnassamme.  www.stadium.fi
    • Palloliitto