SPL Tampere palkitsi parhaita ja piti syyskokouksen

Suomen Palloliiton Tampereen piirin syyskokous pidettiin Holiday Club Tampereen kylpylässä torstaina 30.11. Ennen varsinaista kokousta palkittiin jalkapallokauden 2017 parhaita. Palkituiksi tulivat:

Paras pelaaja: Ariel Ngueukam ”Tuco”, Ilves

Paras naispelaaja: Roosa Ärväs, Ilves

Lupaava pelaaja: Nea Lehtola, Ilves

Vuoden poikapelaaja: Naatan Skyttä, Ilves

Vuoden tyttöpelaaja: Sanni Ojanen, Ilves

Vuoden erotuomari: Atte Jussila, TEK

Lupaava erotuomari: Mirumaru Metsäjätti, TEK

Lisäksi vuosittain jaettavalla erikoispalkinnolla, Veikon maljalla, palkittiin Rami Rosenberg, Nokian Palloseura. Palkinto jaetaan pitkäaikaisesta ja merkittävästä työstä nuorisovalmennuksen parissa.

Kokousta edelsi vielä miniseminaari, jossa Suomen urheilun eettisen keskuksen pääsihteeri Harri Syväsalmi kertoi SUEK:n toiminnasta ja sen kolmitahoisesta työstä, joita ovat antidoping, katsomoturvallisuuden parantaminen ja kilpailumanipulaation ehkäiseminen.

Varsinaisessa syyskokouksessa valittiin hallituksen jäsenet erovuoroisten tilalle. Valituiksi tulivat:

Varapuheenjohtajaksi

Jaana Erä, Parkunmäen Apassit

Hallituksen jäsenet Henkilökohtainen varajäsen
      Hanna Heinonen
      FC Kangasala
      Jouni Kaikuranta
      Markus Paananen
      Jyrki Rohamo
      ParVi
      Marko Vahos
      FC Haka j.
      Juho Juusela
      HJS

Lisäksi kokouksessa valittiin piirin edustajat ja heidän varajäsenet Suomen Palloliiton ylimääräiseen liittokokoukseen 20.1.2018. Valituiksi tulivat:

Edustajat Varaedustaja
      HJS
      Jyrki Rohamo
      ParVi

Kokouksessa hyväksyttiin myös piirin toimintasuunnitelma ja talousarvio vuodelle 2018. Toimintasuunnitelman keskeisiä painotuksia ovat valmentajakoulutukseen panostaminen, jossa seuroille mahdollistetaan edullinen ja jopa ilmainen valmentajakoulutus. Seurojen valmennuslinjauksien kehittämisen ja niiden jalkauttamisen tukeminen valmentajien tutorointia hyödyntäen on myös merkittävässä roolissa. Lisäksi tyttöpalloilun ja futsalin kehittämiseen on omat erityiset lisäpanostukset. Nämä kaikki panostukset näkyvät myös talousarviossa, sillä budjetin loppusumma on hieman yli miljoona euroa ja se päätyy noin 40 000 euroa tappiolliseksi.

• Tampere