SPL ja Tampereen kaupunki yhteistyöhön

Jalkapallon Suomi – Kanada A-maaottelun yhteydessä 11.10.2003 käydyssä neuvottelussa Suomen Palloliitto ja Tampereen kaupunki solmivat yhteistyösopimuksen Tampereen stadionin kehittämisestä ja osapuolten yhteistyöstä maaottelujen järjestämisessä Tampereella tulevaisuudessa.

Sopimuksen mukaan Tampereen kaupunki antaa Palloliitolle stadionin käyttöoikeuden maaotteluiden järjestämiseen sekä sitoutuu kehittämään Ratinan stadionia 16 500 – 17 000-paikkaiseksi. Sopimuksen voimaantulo edellyttää Tampereen kaupunginvaltuuston lainvoimaista päätöstä kehitystyöhön tarvittavan määrärahan osoittamiseksi.

- Sopimus Palloliiton kanssa on iloinen asia, sillä se antaa Ratinalle uuden käyttöulottuvuuden. Jalkapallo on kehittynyt viime vuosina Tampereella voimakkaasti ja yhteistyö Palloliiton kanssa on toiminut hyvin. Tästä on osoituksena elokuussa pelattu alle 17-vuotiaiden MM-lopputurnaus, jolle nyt tehty sopimus on luonnollinen jatke, kertoi Tampereen apulaiskaupunginjohtaja Lasse Eskonen.

Palloliitto sitoutuu tuomaan vähintään viisi maaottelua Tampereen stadionille vuosien 2004-2005 aikana ja myös tämän jälkeen. Sopimus sisältää myös ensi vuonna alkavien MM-karsintojen otteluita. Palloliitto tukee myös Tampereen stadionin kehittämishanketta Opetusministeriön ja Olympiakomitean valtakunnallisen huippu-urheilustrategian puitteissa.

- Sopimus on meille tärkeä, sillä jatkossa Palloliitolla on toinen merkittävä pelipaikka maaotteluille. Tampereella tulee olemaan riittävä katsomokapasiteetti maaotteluiden järjestämiselle, helpottaen maaotteluiden sijoittamista sopiville pelipaikkakunnille. Tämä on tärkeää etenkin Olympiastadionin ollessa pois käytöstä. Tampere on myös viime vuosina kehittynyt merkittäväksi jalkapallopaikkakunnaksi, jossa yleisö löytää katsomoihin, luonnehti Palloliiton puheenjohtaja Pekka Hämäläinen tehtyä sopimusta.

Lisätietoja:SUOMEN PALLOLIITTOTeuvo Holopainen, pääsihteeri040 823 5220

Tampereen kaupunkiLasse Eskonen, apulaiskaupunginjohtaja050 559 9099