SPL eCup

• Maajoukkueet

Sinustako Suomen e-maajoukkuepelaaja?

Suomen Palloliitto järjestää e-jalkapalloturnauksen, joka kantaa nimeä SPL eCup. Helsingissä pelattava lopputurnaus järjestetään 7.-8.3.2020.

Pelinä toimii EA Sports FIFA 20, jota pelataan sekä PlayStation 4 ja Xbox One -konsoleilla. Turnaus on statukseltaan FIFA eNations Cup Official Country Qualifier (OCQ), mikä tarkoittaa että maajoukkuepaikkojen lisäksi panoksena on myös FIFA Global Series -pisteitä. Lopputurnauksesta molempien konsolien paras pelaaja pääsee edustamaan Suomea eNations Cupin Euroopan online-karsinnoissa.

Turnaus alkaa online-karsintavaiheella, johon voi osallistua kaikki 16 vuotta täyttäneet Suomen kansalaiset. Pelimuotona toimii FIFA Ultimate Team (FUT). Karsintaturnauksia järjestetään yhteensä neljä (4) per konsoli ja jokaisesta karsintaturnauksesta pääsee jatkoon neljä parasta pelaajaa. Lopputurnaukseen osallistuu siis Suomen 16 parasta FIFA-pelaajaa niin Xboxilla kuin PlayStationin puolella.

Lisätietoja turnauksesta ja ilmoittautumiset: www.challengermode.com/s/SPL