Sparv johtaa kapteenina, Lappalainen debytoi – Kamara kotiin

• Maajoukkueet

Suomen A-maajoukkue, Huuhkajat, kohtaa vuoden ensimmäisessä maaottelussa tiistaina Ruotsin.

Qatarissa pelattavaan otteluun Suomen maajoukkueen valmentaja Markku Kanerva on valinnut yhden debytantin avaukseen: HJK:n Lassi Lappalainen saa tänään uransa ensimmäisen A-maaottelun. Joukkueen kapteenina on luonnollisesti joukkueen kokenein pelaaja, Tim Sparv.

Suomen joukkue koki merkittävän takaiskun ottelupäivänä, kun Glen Kamaran seurajoukkue Dundee FC haluaa keskikenttäpelaajansa välittömästi takaisin Skotlantiin.

- Heillä on oikeus tehdä niin, koska ei ole ns. kansainvälinen pelipäivä. Arvelen, että asia liittyy Glenin tuoreeseen siirtouutiseen, Markku Kanerva sanoi ottelun alla.

- Harmillinen juttu, mutta tälle emme voi mitään. Myös Juho Pirttijoki on pois kokoonpanosta jalkavamman vuoksi. Takaisku sekin.

Takaiskuista huolimatta Kanervalla on kupongilla yhä 20 pelaajaa. Ottelu alkaa 18.45 Suomen aikaa ja pelissä saa tehdä kuusi vaihtoa. Kauden avausmaaottelua voi seurata suorana lähetyksenä Mikko Innasen selostamana Viasatin, Viaplayn ja Viafreen välityksellä.

Suomen avauskokoonpano:
1 Jesse Joronen – 16 Juha Pirinen, 5 Juhani Ojala, 4 Joona Toivio, 3 Albin Granlund – 21 Lassi Lappalainen, 14 Tim Sparv, 11 Rasmus Schüller, 17 Simon Skrabb – 9 Eero Markkanen, 7 Rasmus Karjalainen

Vaihdossa:
12 Walter Viitala, 23 Rasmus Leislahti, 8 Robert Taylor, 10 Kaan Kairinen, 13 Tim Väyrynen, 18 Robert Ivanov, 19 Sebastian Dahlström, 20 Saku Ylätupa, 22 Nicolas Hämäläinen

Molempien joukkueitten kokoonpanot >>

• Huuhkajat