Sparv ja Hradecky kehuivat joukkueen henkistä kanttia – ”Meillä on erittäin kova voitontahto”

• Maajoukkueet

Huuhkajat osoitti jälleen henkistä kovuutta kairaamalla kovassa paikassa tärkeän voiton kaatamalla Irlannin upean taistelun jälkeen 1-0.

Maalivahti Lukas Hradecky antoi ottelun jälkeen tunnustusta myös vastustajalle ja muistutti kyseessä olleen pienten marginaalien peli.

- Irlanti teki meidän elämän vaikeaksi. Paljon vaikeammaksi kuin Dublinissa. En tiedä mistä se oli kiinni. He olivat aika vahvoja prässäämään ja heilläkin oli kolmas peli viikkoon, joten isot peukut sinnekin. Näissä peleissä yleensä toinen joukkue voittaa pienestä virheestä, jos ei sitten pelata 0-0. Teemu haistoi loistavasti heidän maalipotkunsa, Hradecky mietti viitaten Suomen voittomaaliin johtanutta tilannetta.

Irlanti tuli lopussa vielä kovaa ja oli lähellä tasoitusta, mutta Hradecky venyi huipputorjuntaan aivan alakulmasta pelastaen tärkeät pisteet. Hradecky antoi kunniaa koko joukkueelle vahvasta puolustuspelaamisesta.

- Minulla on aika loistava joukkue edessäni. Jos joskus pitää arpoa, että lähteekö keskitykseen vai ei, niin tietää että siellä on ”Paukku” jossain stratosfäärissä, niin ei tarvitse hirveästi miettiä lähteäkö. En ole hetkeen ottanut maajoukkueessa tuollaista torjuntaa. Hienoa, että saatiin sillä voitto ja loistava tunnelma lopussa. Hemmetin hieno voitto ja näkee, että joukkue on kasvanut.

Sparvin mukaan Huuhkajat ei suostu tällä hetkellä taipumaan.

- Meillä on erittäin kova voitontahto jengissä tällä hetkellä. Totta kai pyrimme koko ajan kehittämään omaa peliämme, mutta me pelaamme tuloksesta. Tänäänkin nähtiin, että vaikka välillä oli vähän raskasta silloin tällöin, niin meillä oli oikea asenne ja se halu voittaa.

• miesten A-maajoukkue
  • Huuhkajat