Sparv: "Asenteen pitää olla kohdillaan"

• Maajoukkueet
    Suomen kapteenina Islantia vastaan toiminut Tim Sparv vaatii joukkuetovereiltaan paljon myös tiistain ottelussa Kosovoa vastaan.

Kosovon ainoa piste tullut Huuhkajia vastaan

Suomi kukisti lauantaina upeasti Islannin Tampereella ja otti sitä kautta ensimmäisen voittonsa kuluvassa MM-karsinnassa. Suomen kapteenina toiminut Tim Sparv muistuttaa, ettei joukkue aio tyytyä yhteen voittoon. Sama taisteluasenne halutaan säilyttää myös tiistain vierasottelussa Kosovoa vastaan.

- Se mikä on minulle tärkeää on, että vaatimustaso on korkealla. Nähtiin vähän klippejä tänään Kosovosta. Isokokoinen, vahva kärki sekä vikkeliä ja luovia hyökkäyspään pelaajia. Ihan varmasti vaikea matsi tulossa, Sparv ennakoi.

- Asenteen pitää olla kohdillaan. Ei saa tyytyä siihen, että meillä on nyt kolme pistettä enemmän. Haluamme lisää pisteitä ja paremman aseman lohkossa.

Kosovon ainoa piste kuluvassa karsinnassa tuli juuri Suomea vastaan MM-avauksessa. Silloin Turussa pelattu ottelu päättyi 1-1-tasapeliin.

- Kosovolla on sellainen opportunistinen asenne pelitavassaan. He näkevät mahdollisuuden voittaa meidät ja saada se ensimmäinen karsintavoito. En halua, että se tulee meitä vastaan.

Kosovon ja Suomen välinen MM-karsintaottelu Shkodërin stadionilla alkaa tiistaina 5. syyskuuta kello 21.45 Suomen aikaa. Yle TV1 aloittaa ottelulähetyksensä kello 21.30.
    • Huuhkajat