SJK aloittaa Suomen Cupin voittojahdin

• Jalkapallosarjat

SJK isännöi PKKU:ta Suomen Cupn lohkovaiheen ottelussa sunnuntaina 21.1. klo 17:00.

Sunnuntain ottelu on kauden ensimmäinen virallinen ottelu ja SJK lähtee siihen kuten kaikkiin kilpailuihin, mihin se osallistuu - voitto mielessä.

- Ihan kiva, että kilpailukausi on pidempi, mutta ehkä tämä tammikuu on ihan pienesti liian aikainen. Mutta ei se mitään, kilpailu alkaa ja voittamaan lähdetään, kommentoi SJK:n päävalmentaja Tommi Kautonen.

- Meillä on muutamia pelaajia edustuksen omasta ryhmästä poissa. Täydennämme kokoonpanoamme muutamalla akatemiapelaajalla. Saamme hyvän kokoonpanon, Kautonen jatkaa.

- Kyseessä on kuitenkin kilpailullinen matsi ja haluamme kehittää pelitapaamme sekä yhteistä tekemistämme, joten kovalla ryhmällä peliin lähdetään. Haluamme käyttää jokaisen pelin valmistautumiseen Veikkausliigakautta kohti, tarkentaa Kautonen lopuksi.

SJK on harjoitellut kovaa koko tammikuun ja aloitti jo joulukuussa. Matti Klinga on ollut harjoituksissa hyvässä vireessä ja uudistunut pelitapa tuntuu sopivan hänelle.

- Kiva, että alkaa tosipelit. Olemme treenanneet hyvin ja nyt kun pelikausi alkaa, niin kiva päästä pelaamaan, sanoo SJK:n keskikenttäpelaaja Matti Klinga.

- Tämä on mielestäni ihan hyvä, että pelataan jo talvella tosipelejä. Ainakin viime vuonna tämä toimi ja cupin pelit tuntuivat tavallaan isoilta tapahtumilta, Klinga jatkaa.

- Meillä on ollut treeneissä tosi hyvä meininki koko ajan ja joulukuusta lähtien olemme treenanneet hyvin. Kaikki vaikuttaa minun mielestä joukkueessa hyvältä ja meillä on ollut semmoinen kunnon tekemisen meininki. Itsellänikin on mennyt hyvin ja paikat ovat pysyneet kunnossa, joten siitä on hyvä jatkaa peleihin. Siellä hyviä otteita tavoitellaan edelleen, eli maaleja totta kai, toteaa Klinga lopuksi.

Vastustaja PK Keski-Uusimaa on tunnettu kasvattajaseura, jonka riveistä on lähtenyt useita Veikkausliigapelaajia sekä nuorten maajoukkuepelaajia. Kakkosen A-lohkossa pelaavaa joukkuetta valmentaa Veikkausliigalegenda Rami Hakanpää.

ISTV esittää Suomen Cupin lohkovaiheen otteluita suorana Ruudussa. Otteluita pääset näkemään tilaamalla Ruutu +:n täältä >>

• SJK