Sisäliikuntatilojen käyttöä koskevia päätöksiä päivitetty

Etelä-Suomen ja Varsinais-Suomen aluehallintoviranomaisten tuore päätös sulkee sisäliikuntatiloja nuorten käytöstä. Vuonna 2008 syntyneiden lasten ja sitä nuorempien lasten harrastustoiminta saa kuitenkin jatkua.

Aluehallintoviranomaisten 31.3.2021 päivittämät päätökset koskevat Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin kuntien alueita, pois lukien Punkalaitumen kunta sekä kuntia Etelä-Karjalan, Helsingin ja Uudenmaan, Kanta-Hämeen ja Päijät-Hämeen sairaanhoitopiirien alueilla.

Keskeinen muutos on, että em. alueilla liikuntakäytössä olevat yksityiset sisätilat suljetaan, eli myös pienten asiakasmäärien (alle 10 henkilön) liikunta- ja virkistyskäytössä olevat tilat on suljettava. Ainoina poikkeuksina tilojen käytöstä ovat vuonna 2008 syntyneiden ja sitä nuorempien lasten ohjattu harrastustoiminta.

Käytännössä tämä tarkoittaa jalkapalloseurojen toiminnassa sitä, että rajoitusten voimassaoloaikana (14.4.2021 asti) vain v. 2008 syntyneet ja sitä nuoremmat lapset voivat harjoitella sisällä. Lasten ja nuorten ulkona tapahtuvan harjoittelun osalta seuroja suositellaan edelleen noudattamaan oman alueensa viranomaisten tekemiä päätöksiä.

Muilla kuin yllä mainituilla alueilla ovat edelleen voimassa Palloliiton 16. maaliskuuta päivittämät ohjeistukset (uutinen SPL:n sivuilla päivitetty 16.3. >>).

Etelä-Suomen aluehallintoviraston tiedote >>

Lounais-Suomen aluehallintoviraston tiedote >>

Lisätietoa saat oman alueesi aluepäälliköltä:

Eteläinen alueTaneli Haara, taneli.haara(a)palloliitto.fi
    Itäinen alue: Janne Pieviläinen, janne.pievilainen(a)palloliitto.fi