Siiri Välimaa siirtyy TPS:n maalille

• Jalkapallosarjat

TPS:n puolustuspää saa todella kovan luokan vahvistuksen, kun maalivahti Siiri Välimaa siirtyy raitapaitojen tolppien väliin.

Välimaa ja TPS:n naisten valmennuspäällikkö Sami Haltia laittoivat maanantaina nimensä kauden 2019 kattavaan pelaajasopimuksen.

- Olen erittäin tyytyväinen, että saimme näin kokeneen ja laadukkaan maalivahdin joukkueeseemme mukaan. Joukkueen rakennustyö on kuitenkin edelleen kesken ja koetamme vahvistaa joukkuetta lisää mahdollisimman nopealla aikataululla, Haltia lupaa seuran sivuilla.

Raumalaislähtöinen Välimaa debytoi Naisten liigassa kaudella 2009 NiceFutiksen riveissä. Hän vartioi porilaisseuran maalin suulla kauteen 2013 asti. Kaudeksi 2014 hän siirtyi Norjan pääsarjaan Toppserieniin, Kolbotn IL:n, riveihin Oslon eteläpuolelle. Välimaa pelasi Kolbotnissa kaikkiaan kolme kautta. Kaudeksi 2017 hän vaihtoi seuraa ja uusi osoite oli toinen Norjan pääsarjajoukkue, IK Grand Bodø. Välimaa pelasi näin kaksi kautta Toppserieniä Pohjois-Norjassa ennen paluutaan Suomeen.

Välimaa oli Suomen A-maajoukkueen mukana vuoden 2013 Kypros Cupissa sekä kolmantena maalivahtina Ruotsissa pidetyssä EM-lopputurnauksessa saman vuoden elokuussa. Hän pelasi ensimmäisen A-maaottelunsa 7.4.2017 Puolaa vastaan. 28-vuotias Välimaa on valittu myös Suomen Palloliiton entisen Satakunnan piirin parhaaksi naispelaajaksi kolme kertaa.

TPS:llä on nyt kaksi sopimuksen alaista maalivahtia, kun Inkeri Niemi solmi jatkosopimuksen jo hieman aikaisemmin. Petteri Joensuun valmentamalla TPS:llä on tällä hetkellä yhteensä 14 pelaajasopimusta kaudelle 2019.

• TPS Naiset