Signy Aarna Åland Unitediin

• Jalkapallosarjat

Virolaishyökkääjä Signy Aarna siirtyy ensi kaudeksi Åland Unitediin. 27-vuotiaan Aarnan sopimuksessa on myös optio kaudesta 2019.

Aarna kävi jo ennen kautta 2012 testissä Åland Unitedissa ja hänelle tarjottiin sopimusta, mutta hän valitsi jäädä kotimaahansa. Kaudella 2013 hän siirtyi Pallokissoihin ja on tehnyt 90 ottelussa yhteensä 45 maalia.

Aarna tunsi tarvitsevansa uuden alun pettymyksellisen Pallokissojen kauden jälkeen.

- Ensiksi olen erittäin iloinen, että Åland United uskoi minuun ja halusivat minut joukkueeseensa ensi kaudeksi. Kun he olivat yhteydessä, ei minun tarvinnut kauaa miettiä ja ymmärsin, ettei tätä mahdollisuutta voi jättää käyttämättä, Aarna toteaa Åland Unitedin sivuilla.

Aarna odottaa jo innolla ensi kautta.

- Minulla on korkeat odotukset itsestäni, sillä viime kausi oli pettymys ja haluan todistaa olevani parempi pelaaja kuin olin. Tiedän kuinka hyvä voin olla, mutta viime kaudella en näyttänyt sitä. Uskon vahvasti palaavani ja voi kehittää peliäni Åland Unitedissa. Olen varma, ettei Åland Unitedkaan ole tyytyväinen viime kauteen, joten sekä seuran että omat tavoitteni ovat korkealla. Olen iloinen, että olen joukkueessa ja voin auttaa sitä pääsemään tavoitteeseen.

Päävalmentaja Samuel Fagerholm tietää Aarnan potentiaalin, kun hän on parhaimmillaan.

- Pelaaja, joka ei täyttänyt potentiaaliaan viime kaudella. Ajan mittaan hän on kuitenkin todistanut osaamisensa liigassa. Uskomme, että Signy voi saada uuden alun ja tuoda sekä kokemusta nuorille hyökkääjillemme että pisteitä joukkueellemme, Fagerholm toteaa.

• Åland United