Signeul: ”Joukkueessamme on paljon potentiaalia”

• Maajoukkueet

Päävalmentaja Anna Signeul julkaisi perjantaina pelaajavalintansa MM-karsintojen avausotteluun Serbiaa vastaan. Kamppailu pelataan sunnuntaina 22.10. klo 17 Helsingin Telia 5G Areenalla.

Anna Signeul aloitti tehtävässään syyskuussa. Hän pääsi ensitöikseen leireilemään joukkueen kanssa Portugaliin. Ohjelmassa oli kaksoismaaottelu emäntiä vastaan ja molemmat pelit päättyivät 1-1-tuloksiin.

- Se oli erittäin onnistunut reissu. Oli hienoa oppia tuntemaan pelaajia paremmin ja nähdä heidän taitojaan harjoituskentällä ja otteluissa. Pelasimme mielestäni ihan hyvin, mutta voimme olla tulevaisuudessa vielä parempia, Signeul kommentoi.

Luotsi valitsi Serbian kohtaavaan joukkueeseen yhden mahdollisen debytantin. PK-35 Vantaan Tiia Peltonen on mukana ensimmäistä kertaa. Signeul korostikin kuinka tärkeää nuoria pelaajia on tuoda ryhmään tasaisesti.

- Näen tässä joukkueessa paljon potentiaalia ja olen pelaajiin todella tyytyväinen. Meillä on teknisiä pelaajia sekä tarvittavaa taktista osaamista, nopeutta ja voimaa.

- Ei ollut mikään sattuma, että vuonna 1994 ja 1995 syntyneiden ikäluokka eteni aina MM-kisoihin saakka. Se on erittäin hyvä ikäluokka ja tulemme saamaan heiltä paljon tulevaisuudessa. Nyt meidän täytyy auttaa heitä kehittymään edelleen siinä ympäristössä, missä he ovat. Pelaajille on tärkeää löytää joukkue, jossa harjoitukset ja ottelut ovat tarpeeksi laadukkaita.

• Helmarit