Seurojen Palloliitto -podcast: Risto Niva – Kehittäminen vaatii sopivan kokoisia toimia

• Seuratoiminta

Rovaniemen Palloseuran ja Palloliiton seuraparlamentin puheenjohtaja Risto Niva on sarjayrittäjä, joka on ropsilainen kiireestä kantapäähän.

Lapsuusvuosista asti seuran toiminnassa mukana ollut Niva päätyi lopulta RoPS:in puheenjohtajaksi. Hänen aikanaan RoPS on tehnyt upeaa jälkeä Veikkausliigassa mutta myös naisten joukkue pelaa Ykkösessä. Lisäksi RoPS on kasvanut yli 1000 pelaajan yhteisöksi.

Toiminnassaan vahvistunut RoPS on ottanut ison roolin myös Pohjois-Suomen seurojen tukijana. RoPS auttaa alueen seuroja monin tavoin mutta keskiössä on ropsilaisten valmennuksen ammattilaisten ja heidän osaamisensa monipuolinen jakaminen. Tavoitteena kehittää yhteistyöseurojen pelaajien laadukasta arkea.

– Meille yhteistyöseurojen valmentajakoulutus on kaiken a ja o. Meidän tehtävämme on antaa mahdollisimman paljon apua paikallisesti ja tulla seurojen luokse. Ja tietysti juurruttaa osaamistamme yhteistyöseuroihin, tiivistää Risto Niva

Podcastissa käydään läpi Nivan ajatuksia seurajohtamisesta ja -kehittämisestä sekä yhteistyöseuramallista, jolla RoPS pyrkii kehittämään Pohjois-Suomen seurojen valmennusosaamista.

Linkki podcastiin >>

• Seurojen Palloliitto