Seurojen Palloliitto Podcast: Markus Paananen kertoo miksi Ilves onnistui isosti 2010-luvulla

• Seuratoiminta

Ilveksen valmennuspäällikkö Markus Paananen kertoo Seurojen Palloliitto -podcastissa syitä siihen, miksi Ilves takoi kovaa tulosta monella mittarilla 2010-luvulla.

Ilveksen onnistuminen näyttäytyy numeroilla tarkasteltuna erinomaiselta. Seura kasvatti pelaajamääräänsä viimeisen 10 vuoden aikana 2700 pelaajasta yli 4000 pelaajaan. Nuorten maajoukkuepelaajien määrä kasvoi tytöissä 8:sta pelaajasta 16 pelaajaan ja pojissa 3:sta 10 pelaajaan. Lisäksi vuoden 2018 Veikkausliiga -joukkueessa oli 10 ja Naisten Liiga -joukkueessa 16 omaa kasvattia. Päätoimisten määrä kasvatettiin taloudellisesti hallitusti 4:stä tekijästä 11 päätoimiseen.

– Pidän haastavista tilanteista, totesi Markus Paananen, jolle podcastin aikana pudotettiin isoja kysymyksiä. Punnitut vastaukset avaavat Ilveksen toiminnan ydintä.

Podcastin vetäjänä Veli-Matti Rinnetmäki.

Podcastiin >>

• Seurojen Palloliitto