Seurojen Palloliitto etenee aikataulun mukaisesti

• Seuratoiminta

Suomen Palloliiton liittohallitus kokoontui Helsingissä maanantaina 22.10.

Liittohallitus käsitteli kokouksessaan budjettia ja toimintasuunnitelmaa toimintavuodelle 2019. Vahva panostus Palloliiton voimassaolevan strategian 2016-20 päävalintoihin jatkuu myös tulevana toimintavuonna samalla kun Seurojen Palloliitto -kehitysohjelmaa edistetään tähtäimenä uuteen hallinto- ja toimintamalliin siirtyminen aikataulun mukaisesti vuoden 2020 alusta lukien.

Liittohallitus totesi, että Seurojen Palloliitto -hanke tuo vuonna 2019 kertaluontoisia organisaation rakentamiseen liittyviä kustannuseriä, mutta piti samalla tärkeänä strategian mukaisten investointien jatkamista, mikä on mahdollista aiemmin tehdyn suunnitelman mukaisesti vuoden 2017 ylijäämän turvin. Keskustelun päätteeksi liittohallitus päätti esittää Helsingissä 23-24.11.2018 kokoontuvalle Seuraparlamentille vuodelle 2019 budjettia, jonka loppusumma on noin 350 000 euroa alijäämäinen.

Liittohallitus totesi Seurojen Palloliiton henkilövalintojen toisen aallon olevan yhtä nimitystä vaille valmis ja aikataulussa. Hallitus päätti Seurojen Palloliiton ohjausryhmän esityksestä, että tulevan organisaation henkilöstöresurssit jaetaan Liittokokouksen hengen mukaisesti. Alustavan suunnitelman mukaan urheilutoiminnan resurssit kasvavat lähes 20 henkilötyövuodella. Pääsihteeri informoi hallitusta, että organisaation 2020 nimitysten kolmas aalto tullaan aloittamaan joulukuussa.

Osana toimintasuunnitelmaa keskusteltiin myös Palloliiton nykyisistä ja suunnitelluista toimenpiteistä liittyen häirinnän ehkäisemiseen suomalaisessa jalkapallossa ja futsalissa.

Kilpailutoiminnan johtaja antoi liittohallitukselle katsauksen kilpailutoiminnan kehittämisen etenemisestä. Kilpailutoiminnan osalta Seurojen Palloliitto -hankkeen myötä painopistealueena on kilpailu- ja sarjatoiminnan harmonisoiminen sekä tähän liittyen tulospalvelujärjestelmä Tason sekä julkisen puolen tulospalvelun kehittäminen ja parantaminen vastaamaan entistäkin paremmin niin seurakäyttäjien kuin suuren yleisön tarpeita.

Liittohallitus päätti vahvistaa futsalin kilpailumääräyksiin tehdyt täsmennykset futsaltoimijoiden vedonlyöntikieltoon oman joukkueen sarjatason kilpailujen osalta futsaltyöryhmän esityksen mukaisesti. Vastaava muutos tehdään jalkapallon vuoden 2019 kilpailumääräyksiin joulukuussa. Rangaistusmääräysten osalta liittohallitus päätti esittää Seuraparlamentin hyväksyttäväksi selkeyttävää täsmennystä määräyksiin liittyen seurojen valitusoikeuteen Palloliiton tai sen piirien toimielinten tekemistä päätöksistä.

• Palloliitto
  • Seurojen Palloliitto