Seurojen kokous teki henkilövalintoja ja vahvisti Palloliiton strategian 2020-24

Suomen Palloliiton ylin päättävä elin seurojen kokous kokoontui historialliseen ensimmäiseen kokoukseensa Turkuun lauantaina 8.8.2020. Kokous valitsi yksimielisesti Palloliiton puheenjohtajaksi kaudelle 2020-24 nykyisen puheenjohtajan Ari Lahden.

Ehdolla ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi olivat nykyiset ensimmäinen varapuheenjohtaja Katri Mattsson sekä toinen varapuheenjohtaja Kaarlo Kankkunen. Ensimmäiseksi varapuheenjohtajasi valittiin jatkamaan Katri Mattsson äänin 770-378. Palloliiton hallitus jatkaa muilta osin nykyisessä kokoonpanossaan ja Kaarlo Kankkunen toisena varapuheenjohtajana syksyn seuraparlamentin kokoukseen saakka.

Seurojen kokous valitsi myös sääntöjen mukaisesti seuraavalle kaksivuotiskaudelle seuraparlamentin jäsenet ja näille henkilökohtaiset varajäsenet. Seuraparlamentin uusi kokoonpano kokonaisuudessaan löytyy täältä >>

Lisäksi seurojen kokous valitsi hallituksen esityksestä ehdollepanotoimikunnan jäsenet seuraavalla nelivuotiskaudelle. Ehdollepanotoimikunnan jäseniksi valittiin esityksen mukaisesti Kimmo J. Lipponen, Stig Nygård, Auli Pitkänen, Raimo Sarajärvi ja Merja Soosalu sekä varajäseniksi Arto Havo ja Jarmo Kivikunnas.

Seurojen kokous päätti keskustelun jälkeen hyväksyä myös hallituksen esityksen suomalaisen jalkapallon ja futsalin toimintastrategiaksi vuosille 2020-24. Tämän myös puheenjohtajana jatkava Ari Lahti näki kulmakivenä tuleville vuosille.

- Jalkapallo on Suomessa nyt paremmassa asemassa kuin koskaan ja siitä kiitos kuuluu koko jalkapalloperheelle, toimijoille niin nyt kuin aiemminkin. Me emme saa kuitenkaan tyytyä tähän, vaan toiminnan kehittämistä pitää jatkaa edelleen. Siitä hyvänä osoituksena on täällä nyt hyväksytty toimintastrategia, puheenjohtaja Lahti totesi.

• Palloliitto