Seurojen kokouksen uusi ajankohta 8.8.2020

• Seuratoiminta

Suomen Palloliiton ylin päättävä elin Seurojen Kokous kokoontuu sääntömääräiseen kokoukseensa 8.8.2020 Turussa. Kokousta on siirretty pakottavien esteiden takia alkuperäisestä päivämäärästä (16.5.2020).

Palloliiton sääntöjen mukaan varsinainen Seurojen kokous pidetään joka toinen vuosi huhti-toukokuussa hallituksen kutsusta. Tämän mukaisesti kokous myös kutsuttiin koolle alun perin.

Vallitsevan koronavirustilanteen johdosta kokouksen siirtämiselle voidaan kuitenkin katsoa olevan force majeure -este ja koska pidetään myös tärkeänä sitä, että seurojen edustajilla on mahdollisuus osallistua ensimmäiseen Seurojen kokoukseen paikan päällä, kokouksen ajankohtaa siirrettiin Palloliiton hallituksen päätöksellä elokuulle.

Seurojen kokous päättää Palloliiton hallituksen puheenjohtajasta ja toisesta varapuheenjohtajasta sekä strategiasta. Kokous valitsee myös seuraparlamentin. Seurojen kokouksen esityslista on nähtävillä Palloliiton verkkosivuilla suomeksi >> på svenska >>

Seurojen kokouksen siirron myötä määräajat puheenjohtaja- ja varapuheenjohtajaehdokkaiden julkistamiselle sekä seurojen edustajien nimeämiselle ja seuraparlamenttiehdokkaiden ilmoittautumiselle siirtyvät eteenpäin. Puheenjohtajaehdokkaat on julkistettava 45 päivää ennen Seurojen kokousta eli 24.6.2020. Seurojen edustajien Seurojen kokoukseen sekä seuraparlamenttiehdokkaiden ilmoittautuminen puolestaan on tapahduttava viimeistään 30 päivää ennen Seurojen kokousta eli 9.7.2020.

Selkeyden vuoksi todetaan vielä, että aiemmin tehdyt esitykset on huomioitu, eikä niitä tarvitse enää tehdä uudestaan.

• Palloliitto