Seuratuki vuodelle 2020 haettavissa

• Seuratoiminta

Seuratuki lasten ja nuorten harrastusmahdollisuuksien edistämiseen on nyt haettavissa. Seuratoiminnan kehittämistuki (seuratuki) on tarkoitettu lasten ja nuorten liikuntaharrastuksen lisäämiseen sekä monipuolisen organisoidun liikunnan kehittämiseen.

Seuratuen tavoitteena on edistää matalan harrastuskynnyksen toimintaa lasten ja nuorten liikunnassa ja lisätä toiminnan monipuolisuutta uusien lajien kautta.

Haettavissa olevan avustussumman suuruus on 2 500–15 000 euroa vuodessa. Avustusten myöntämisen edellytyksenä on, että eduskunta vuoden 2020 talousarviota hyväksyessään osoittaa määrärahat ko. tarkoitukseen. Avustusta voivat hakea liikuntaa ja/tai urheilua järjestävät paikalliset, rekisteröityneet yhdistykset. Avustus myönnetään saajalle harkinnanvaraisena erityisavustuksena.

Seuratukea haetaan sähköisesti, ja haku tapahtuu täällä >>

Haku avataan 12.11.2019 ja se päättyy 17.12.2019. klo 16.15. Lisätietoja >>

Suomisportin tukihakupalvelu

Seuratukea haetaan Suomisportin tukihakupalvelun kautta, jonne tarvitaan käyttöoikeudet etukäteen. Urheiluyhteisön yhteiseen digipalveluun Suomisportiin on avattu uusi palvelu seuroille, seurojen tukihakupalvelu, missä voi hakea opetus- ja kulttuuriministeriön seuratukea.

Seuroissa tukihakemuksia täyttävien henkilöiden tulee hakea palveluun seuralle ja itselleen ennakkoon käyttöoikeus. Käyttöoikeuksien haku on käynnistynyt >>

Käyttöoikeudet kannattaa ehdottomasti hakea ajoissa jo nyt, jotta ne myös ehditään hyväksyä ajoissa. Älkää jättäkö seurassanne tätä asiaa viime tinkaan!

Lisätietoja:
Lasse Keski-Loppi, Palloliitto sekä Palloliiton alueelliset seurakehittäjät