Seuratiedote 15.3.2020 koronavirustilanteeseen liittyen

Suomalainen jalkapalloyhteisö ja seuratoiminta on suuren haasteen edessä. Tilanne on poikkeuksellinen koko suomalaisessa yhteiskunnassa. Jalkapalloyhteisön yhteishenkeä mitataan vaikeassa tilanteessa. Palloliitto sekä sen läheiset sidosryhmät työskentelevät parhaillaan ratkaisujen löytämiseksi.

Palloliiton hallitus kokoontuu huomenna 16.3.2020. Kokouksessa käsitellään tätä tarkoitusta varten torstaina nimetyn työryhmän valmistelemat menettelyohjeet seurojen johdolle koronavirustilanteeseen liittyvistä käytännön ohjeista.

Hallituksen kokouksen jälkeen Palloliitto lähettää seuroille Pelipaikan yhteystietojen perusteella seuraohjeen, joka sisältää seuraavat kokonaisuudet:

• suositus toiminta- ja pelaajamaksujen osalta noudatettavasta menettelystä
    • ohjeet seuran henkilöstön kanssa noudatettavista menettelyistä
    • ohjeet seurojen työntekijöille mahdollisen lomautustilanteen syntyessä

​Ensi tilassa, mutta viimeistään tiistain aikana seuroille lähetettävien menettelyohjeiden tarkoituksena on luoda seuroille mahdollisuus käynnistää tarvittavat toimet tilanteen hallitsemiseksi ja seurojen toimintakyvyn säilyttämiseksi.

Seurojen työntekijöille laaditaan vastaavasti ohjeet siitä, miten toimia, mikäli seurassa joudutaan turvautumaan lomautustoimenpiteisiin seuran toiminnan ollessa keskeytyksissä.  Palloliitto antaa seuroille lisäohjeita sitä mukaa, kun niitä saadaan valmistelluksi.

Palloliitto ja sen läheiset sidosryhmät, Suomen Jalkapallovalmentajat ry, Jalkapallon Juniorivalmentajat ry, Veikkausliiga, Kansallinen Liiga, Futsal-Liiga ja Jalkapallon Pelaajayhdistys käyvät myös aktiivista vuoropuhelua ratkaisujen löytämiseksi.

Kannustamme seuroja varmistamaan, että Pelipaikassa seuran ja toimihenkilöiden yhteystiedot ovat ajantasaiset.
    Yhteystietojen päivitys Pelipaikassa >>

Seuraamme jatkuvasti tilanteen etenemistä, noudatamme viranomaisen ohjeita ja tiedotamme muutoksista säännöllisesti.

• korona