Seuraparlamentti vahvisti Suomen Palloliiton talousarvion ja toimintasuunnitelman 2020

• Seuratoiminta

Suomen Palloliiton seuraparlamentti kokoontui Eerikkilässä 22.-23.11. Seuraparlamentin syyskokouksessa käsiteltiin sääntömääräiset asiat ja työstettiin lisäksi kevään 2020 Seurojen kokouksessa vahvistettavaa strategiaa 2020-24.

Seuraparlamentti hyväksyi Suomen Palloliiton talousarvion ja toimintasuunnitelman vuodelle 2020 liittohallituksen esityksen mukaisina. Vuosi 2020 on ensimmäinen uuden Seurojen Palloliiton toimintavuosi. Talousarvion mukaan toimintavuonna 2020 Suomen Palloliiton perustoiminnan tuotot ovat 30,4 miljoonaa euroa ja kulut samoin 30,4 miljoonaa euroa. Lisäksi seuraparlamentti hyväksyi erillisen EURO 2020 -lisäbudjetin, joka on 4,4 miljoonaa ylijäämäinen. Vuoden 2020 kokonaistuottobudjetti on noin 39,7 miljoonaa euroa.

Liittohallituksen jäsenistä erovuorossa oli neljä. Kari Taira jäi sivuun hallituksesta sääntöjenmukaisen vuosimäärän täytyttyä. Liittohallituksen seuraava toimikausi kestää ainoastaan kevään 2020 Seurojen kokouksen jälkeiseen ensimmäiseen Seuraparlamentin kokoukseen saakka. Ehdollepanotoimikunnan esityksen mukaisesti alkavalle kaudelle liittohallitukseen valittiin erovuoroisista jäsenistä uudelleen Tom Nevanpää, Kai Koskinen ja Petteri Haapala sekä uutena jäsenenä Hannu Kettunen.

Seuraparlamentti päätti lisäksi hyväksyä muutokset rangaistusmääräyksiin sekä valitus- ja kurinpitovaliokunnan johtosääntöihin. Muutosesitys palkitsemisten ja huomioimisten osalta Seurojen Palloliitossa vuodesta 2020 alkaen hyväksyttiin niin ikään.

Seuraparlamentti sai myös sisäisen tarkastuksen raportin vuodelta 2019. Seuraparlamentti hyväksyi hakemuksesta lisäksi Jarmo Kuusiston nimityksen Palloliiton ainaisjäseneksi.

Alueellisten kurinpito- ja vastalauseasioita käsittelevien työryhmien täydentäminen hyväksyttiin Seuraparlamentin yhteydessä kokoontuneen liittohallituksen esityksen mukaisesti ja kaikkien neljän alueellisen kurinpitoelimen kokoonpano vahvistettiin – kokoonpanot löytyvät yhteystiedoista Palloliiton verkkosivuilta: https://www.palloliitto.fi/jalkapalloperhe/yhteystiedot/valiokunnat-jaostot-ja-tyoryhmat. Liittohallitus päätti myös SVOK- ja Tutor-seuratukien saajat vuosille 2020-21. Päätöksistä ilmoitetaan kaikille seuroille erikseen ja valinnat julkaistaan tämän ilmoituskierroksen jälkeen.

Liittohallitus vahvisti lisäksi lohkojakoja kaudelle 2020. Miesten Kakkosen lohkojako kaudelle 2020: https://www.palloliitto.fi/jalkapallouutiset/kakkosen-lohkojako-kaudelle-2020. Kaikki päätetyt lohkojaot päivitetään tulospalvelujärjestelmä Tasoon.

Hallitus päätti lisäksi Suomen Cupien finaalipäivistä vuonna 2020. Kakkosen cupin finaali (perjantaina 15.5.) ja miesten Suomen Cupin finaali (lauantaina 16.5.) pelataan Seurojen kokouksen yhteydessä Turussa. Naisten Suomen Cupin finaali pelataan lauantaina 26.9. ja Suomen Regions’ Cupin finaali lauantaina 3.10. Kahden jälkimmäisen pelipaikka vahvistetaan myöhemmin.

• Palloliitto
  • Seurojen Palloliitto