Seuraparlamentti vahvisti Palloliiton vuoden 2019 tilinpäätöksen

• Seuratoiminta

Suomen Palloliiton Seuraparlamentti kokoontui sääntömääräiseen kevätkokoukseensa etäyhteyksien kautta perjantaina 22. toukokuuta.

Seuraparlamentti sai katsauksen Palloliiton taloudenpidosta edellisellä tilikaudella. Palloliiton liikevaihto tilikaudella 2019 oli reilu 23,2 miljoonaa euroa ja tilikauden tulos hiukan yli 600 000 euroa alijäämäinen, mikä oli kuitenkin noin 100 000 euroa budjetoitua tulosta parempi. Seuraparlamentti vahvisti vuoden 2019 tilinpäätöksen ja myönsi liittohallitukselle vastuuvapauden.

Seuraparlamentti päätti pelipassien hintojen pitämisestä ennallaan kaudella 2021. Palloliiton liittymismaksu seurojen osalta pidetään päätksen mukaan niin ikään ennallaan, samoin kuin Palloliiton jäsenmaksu kaudelle 2021.

Seuraparlamentti sai myös loppuraportin strategiakaudesta 2016-20 sekä käsitteli yksityiskohtaista luonnosta tulevaksi strategiaksi vuosille 2020-24. Seuraparlamentti esitti huomioita strategiasta ja antaa vielä täydentäviä lausuntoja Palloliiton hallitukselle ensi viikolla ja strategian työstö kohti Seurojen kokousta jatkuu tämän pohjalta.

Seuraparlamentti sai lisäksi Palloliiton hallituksen esille ottamana asiana katsauksen toimintaan ja talouteen korona-poikkeustilanteeseen liittyen sekä selvityksen tilanteen aiheuttamista toimenpiteistä tähän mennessä sekä suunnitelmista loppuvuoden osalta tilanteen kehittymisen mukaisina eri vaihtoehtoina.

Lisäksi Seuraparlamentti käsitteli 8.8. Turussa järjestettävän Seurojen kokouksen esityslistaa ja määräaikoja ja totesi, että suoraan seuroille menneen ohjeistuksen lisäksi asiat Seurojen kokoukseen liittyen käydään seurojen kanssa läpi myös kesäkuun alun Alueparlamenttien kokouksissa.

• Palloliitto