Samuli Virtanen siirtyy Musan Salamaan

• Jalkapallosarjat

Musan Salaman tulevan kauden joukkue vahvistuu merkittävällä palasella, kun monipuolinen Samuli Virtanen siirtyy seuraan paikallisvastustajan riveistä.

Vasta 22-vuotias Virtanen tuo joukkueeseen kokemusta Ykkösen peleistä, sillä nuoresta iästään huolimatta mies on pelannut jo kuutisenkymmentä ottelua valtakunnan toiseksi korkeimmalla sarjatasolla.

- Siirryn MuSa-paitaan todella hyvällä fiiliksellä. Viime kausi näytti, että seurassa on tekemisen meininki päällä. Isoin asia itselleni on se, että pääsen pelaamaan taas Ykkösen pelejä. Tätä taustaa vasten päätös siirtymisestä oli lopulta helppo. Keskustelut valmennuksen kanssa vahvistivat ajatustani, sillä kaavailuissa oleva rooli kentällä on sellainen, missä pääsen hyödyntämään juoksuvoimaani, kommentoi Virtanen siirtoaan tuoreeltaan MuSan sivuilla.

Virtanen pelasi päättyneellä kaudella FC Jazzin riveissä. Saldoksi kertyi kaksikymmentäyksi ottelua kahdestakymmenestäkahdesta. Mies merkkautti täydet minuutit yhtä vaille kaikissa pelaamissaan kauden otteluissa.

- Virtanen on monikäyttöinen pelaaja, jolle on helppo löytää useampia rooleja systeemissämme. Miehen nopeus ja juoksuvoima tuovat selkeän lisän miehitykseemme. Virtasella on kokemusta sekä Ykkösestä että juniorimaajoukkueista ja näen, että hän on selkeä vahvistus joukkueellemme. Kyseessä on fiksu pelaaja, joka pääsee varmasti nopeasti kiinni pelillisiin ajatuksiimme, luonnehtii tyytyväinen Ville Ulanen joukkueensa tuoreinta sopimuspelaajaa.

Musan Salaman kauden 2019 joukkueen rakentaminen etenee ja lisää sopimusuutisia kuullaan mahdollisesti vielä tällä viikolla.

• MuSa