Samuli Virtanen sai täyteen sata Ykkösen peliä

• Jalkapallosarjat

Juuso Aallon ja Fareed Sadatin maalit siivittivät MuSa:n voittoon Virtasen juhlaottelussa.

MuSa:n luottopuolustaja Samuli Virtanen, 23, pelasi eilen maanantaina uransa sadannen Ykkösen ottelun. MuSa oli tyly isäntä MYPA:lle, joka kaatui Pori stadionilla lukemin 4–1.

Virtanen debytoi Ykkösessä jo kaudella 2014, jolloin hän edusti FC Jazzia 22 ottelussa. Myös pari seuraavaa kautta kului FC Jazzin runkopelaajana Ykkösessä, mutta kaudet 2017–2018 mies pelasi Kakkosta.

Viime vuonna puolustaja teki MuSa:lle kolme maalia 25 ottelussa ja oli joukkueen ehdotonta parhaimmistoa. Sarjanousija näpäytti epäilijöitään ja sijoittui komeasti Ykkösen viidenneksi.

Ylihuomenna keskiviikkona 24 vuotta täyttävä laitapakki on pelannut tällä kaudella kaikissa MuSa:n otteluissa. Porilaiset porskuttavat viiden ottelun voittoputkessa ja majailevat tällä hetkellä sarjakakkosena, vaikka moni odotti joukkuetta putoamiskamppailuun. Maaleja MuSa on päästänyt vain kuusi.

– Meillä on selkeä taktiikka, jota kaikki noudattavat. Joukkuehenkemme on myös korkealla – meillä ei ole mitään supertähtiä, vaan kaikki tekevät oman hommansa. Kaikki tekevät sen hyvin, ja se riittää aika pitkälle. Toki maalintekijämme ovat tuoneet peliimme paljon omilla yksilösuorituksillaan, Virtanen toteaa.

MuSa:n ottelut jatkuvat lauantaina, kun joukkue saa vastaansa sarjakärki AC Oulun. Oululaiset ovat kolme pistettä MuSa:n edellä, ja voitolla Ville Ulasen suojatit nousisivat piikkipaikalle.

– Tässä on tosi odottavaiset fiilikset. En rehellisesti olisi ennen kauden alkua voinut ajatella, että pelaisimme kärkiottelussa. Uskon pelistä tulevan tasainen. AC Oulu on hyvä joukkue, mutta vähän erityylinen kuin me – uskon, että pelitapamme puree hyvin heidän pallonhallintafutikseensa.

Ennakkoliput kärkikamppailuun löydät MuSa:n verkkokaupasta.

Kuva: MuSa