Roosa Bröijer jatkaa PK-35 Vantaassa

• Jalkapallosarjat

PK-35 Vantaa on solminut monivuotisen luottopelaajansa Roosa Bröijerin kanssa kauden 2020 kattavan jatkosopimuksen.  22-vuotias keskikenttäpelaaja aloittaa jo seitsemännen kautensa Punamustien mukana.

Bröijer on Länsi-Vantaan kasvatti, joka aloitti jalkapallotaipaleensa Vantaan Jalkapalloseuran paidassa. Sieltä hän siirtyi lopulta PK-35 Vantaan liigaryhmään ja teki ensiesiintymisensä Naisten Liigassa jo kaudella 2014. Lopullisesti hän vakiinnutti paikkansa avauskokoonpanossa kaudella 2016 ja oli mestarijoukkueessa heti näkyvässä roolissa.

Päättyneellä kaudella Bröijer pelasi Ykkösessä 20 ottelua, joissa hän viimeisteli 11 maalia ja teki esityön 14 osumaan. Maalit ja maalisyöttö huomioiden hän oli Punamustien sarjakauden tehokkain pelaaja. Sarjapeliosumien lisäksi Bröijer osui kahdesti myös Suomen Cupissa.

Pääsarjatasolla Bröijer on pelannut urallaan 77 ottelua ja tehnyt niissä 11 maalia. Hän on lukeutunut Punamustien ehdottomiin runkopelaajiin, mistä hyvänä osoituksena Bröijeriltä on jäänyt neljän viime kauden aikana väliin vain kaksi sarjapeliä.

PK-35 Vantaan päävalmentaja Jari Väisänen on tyytyväinen monivuotisen runkopelaajan jatkosopimukseen. Hänen mukaansa VJS:n hyvästä 97-ikäluokasta noussut Bröijer otti nopeasti paikkansa Punamustissa ja on ollut siitä lähtien isossa roolissa.

– Roosa on lukeutunut tämän joukkueen kantaviin voimiin jo usean vuoden ajan. Hän on ollut nuoresta lähtien mukana ja kasvanut tähän ryhmään ja pelitapaan. Lisäksi Roosa on mainio värikäs persoona, joka tuo joukkueen arkeen hauskuutta ja iloa, mutta niiden myötä myös tekemisen meininkiä, Väisänen sanoi vantaalaisten sivuilla.

– Hän pystyy taidollaan ja tekemisellään toteuttamaan haluamaamme pelitapaa. Voisi jopa sanoa, että Roosa on yksi malliesimerkki tähän pelitapaan istuvasta pelaajasta. Hänellä on sellainen taito ja rytmi, jota ei Suomesta monelta löydy. Roosa pystyy pitämään pallon omalla joukkueella, luomaan tilanteita muille ja tarvittaessa päättämään niitä itsekin. Hän on meille äärettömän tärkeä pelaaja.

Bröijerin mukaan päätös jatkaa PK-35 Vantaassa syntyi helposti. Tulevan kauden aikana hän haluaa edelleen kehittyä kokonaisvaltaisesti pelaajana ja henkilökohtaiset tavoitteet on asetettu sen mukaisesti.

– Tämä on sellainen joukkue, jossa haluan pelata myös ensi kaudella ja ympäristö on tuttu. Nyt mukaan tulee uusia pelaajia, joten joukkue tietysti muuttuu jälleen hieman. Uskon, että meille tulee hyvä kausi ja on kiva päästä taas pelaamaan liigaa. Siellä pääsemme mittaamaan taas tasoamme vähän eri tavalla, Bröijer totesi.

– Tulevalla kaudella haluan keskittyä tosi paljon fysiikkaan ja laittaa sen kuntoon. Kun on paremmassa kunnossa, on myös kivempi pelata.

• PK-35 Vantaa