Roope Kuisma Palloliiton alueelliseksi viestintäkoordinaattoriksi

• Alueuutiset

Uuden viestintäkoordinaattorin tehtävänä on toteuttaa, kehittää ja koordinoida Palloliiton alueellista viestintää sekä tukea suomalaisia jalkapalloseuroja viestintävalmiuksien parantamisessa.

Alueellisen viestintäkoordinaattorin tehtävässä aloitti tällä viikolla Roope Kuisma. Kuisma on toiminut aiemmin Vaasan Palloseuran viestintävastaavana.

- Olen innoissani tästä mahdollisuudesta. Suomalainen jalkapallo on minulle sydämen asia, joten on hienoa päästä työskentelemään sen parissa, Kuisma sanoo.

Seurojen viestinnän sparraaminen ja tukeminen on iso osa uuden viestintäkoordinaattorin työnkuvaa. Kuisma odottaa seurojen kanssa työskentelyä mielenkiinnolla.

- Minulla on mielestäni hyvä ymmärrys seurojen arjesta ja sen realiteeteista. Viestinnälliset asiat voivat usein jäädä tärkeysjärjestyksessä muiden tehtävien taakse, vaikka viestintä on yhä tärkeämmässä roolissa myös seurojen toiminnassa.

- Haluan tukea seuroja toimivien toimintatapojen löytämisessä ja hyväksi todettujen toimintatapojen vahvistamisessa. Uskon, että seurat voivat myös oppia toisiltaan paljon. Monien suomalaisten seurojen viestintä on todella hyvällä tasolla, arvioi Kuisma.

Viestintäkoordinaattorin tehtäviin kuuluu myös alueiden viestinnän käytännön tason koordinointi sekä alueellisen viestinnän sisällölliset tehtävät. Vuodesta 2020 alkaen Palloliiton alueellinen palvelutoiminta on jakautunut neljään yhteistoiminta-alueeseen, jotka ovat Pohjoinen, Itäinen, Läntinen ja Eteläinen.

- Haluan kuulla alueiden ajatuksia ja ideoita viestinnästä. On tärkeää, että kaikki alueet saavat äänensä kuuluviin.

Seurat voivat ottaa yhteyttä Kuismaan viestintään liittyvissä asioissa.
Roope Kuisma
Alueellinen viestintäkoordinaattori