Robin Lod Huuhkajien arpaonnesta: ”Meillä on hyvät saumat mennä kisoihin”

• Maajoukkueet

Huuhkajat arvottiin EM-karsintoihin lohkoon J yhdessä Italian, Bosnia ja Hertsegovinan, Kreikan, Armenian ja Liechtensteinin kanssa.

Suomi lähti arvontoihin kolmoskorista, eli Italia ja Bosnia ja Hertsegovina ovat ennakolta lohkon kovimmat ennakkosuosikit.

- Minusta lohko kuulostaa hyvältä, se olisi voinut olla paljon pahempikin. Meillä on hyvä saumat mennä kisoihin, tehtävä ei ole mahdoton, Robin Lod tiivistää.

- Kaikki ykköskorin maat ovat kovia, paljon helpompia siellä ei ollut. Kakkoskorista saimme ihan suotuisan vihollisen ja ennen kaikkea vältimme Saksan. Se oli ehdottomasti plussaa. Nelonen olisi taas voinut olla helpompi, mutta Kreikka sopii meille ihan hyvin. Olemme juuri pelanneet heitä vastaan kahdesti ja näytimme, että pystymme pärjäämään heille. Odotan innolla, että pelit alkavat.

Huuhkajat voitti Nations Leaguessa kotikentällään Kreikan 2-0 ja varmisti lohkovoiton vieraissa Kreikkaa vastaan, kun tulokseksi kirjattiin isäntien 1-0-voitto.

- Ottelu Kreikkaa vastaan Tampereella oli minun maajoukkueurani paras suoritus nimenomaan joukkueena. Se oli meiltä kokonaisuutena paras ja ehdin 90-minuuttinen. Minusta meillä ei ollut hätää missään vaiheessa.

Huuhkajat sinetöi voiton Tampereella, kun Glen Kamara laukoi 2-0-lukemat 89. minuutilla. Lod teki upean esityön laittamalla pallon vastustajan längistä laidalla, jonka jälkeen hän löysi Kamaran hienolla syötöllä. Videoklippi tuosta suorituksesta on levinnyt melko laajasti sosiaalisessa mediassa.

- Katsoin sen muutaman kerran pelin jälkeen, mutta en enää myöhemmin, Lod nauraa.

- Kyllä se mieltä lämmitti. Minulla on tuttuja Kreikassa, niin onnistuin ainakin oikeaa maata vastaan.

Kesän 2020 EM-lopputurnaukseen etenee kymmenestä lohkosta kaksi parasta. Tämän lisäksi kisoihin selviytyy neljä maata Nations Leaguen playoffsien kautta. Karsintalohkot löydät täältä ja Huuhkajien otteluohjelman täältä.

• Huuhkajat