Risto Niva liittovaltuuston puheenjohtajaksi

Palloliiton liittovaltuusto valitsi kevätkokouksessaan Vantaalla puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan kevään 2020 Seuraparlamentin kokoukseen saakka.

Uudeksi puheenjohtajaksi valittiin äänestyksen jälkeen Risto Niva (Rovaniemi) ja uudeksi varapuheenjohtajaksi niin ikään äänestyksen jälkeen Auli Pitkänen (Muurame).

Liittovaltuusto sai katsauksen Palloliiton taloudenpidosta edellisellä tilikaudella. Palloliiton liikevaihto tilikaudella 2017 oli vajaa 23,3 miljoonaa euroa ja tilikauden tulos hiukan yli 750 000 euroa ylijäämäinen. Tilivuoden 2017 ylijäämä muodostuu käytännössä Euroopan jalkapalloliiton UEFA:n koko strategiakaudelle 2016-20 myöntämään ja tilivuonna 2017 kokonaisuudessaan maksettuun avustukseen, jonka käyttö jakaantuu useammalle vuodelle. Palloliiton maksuvalmius tilikauden 2017 lopussa oli erittäin hyvä. Valtuusto vahvisti vuoden 2017 tilinpäätöksen ja myönsi liittohallitukselle vastuuvapauden.

Lisäksi liittovaltuusto päätti ehdollepanotoimikunnan kokoonpanon. Seurojen kokouksessa ja seuraparlamentissa tehtäviä hallituksen jäsenten valintoja valmistelevaan toimikuntaan jäseniksi valittiin Petri Vanhala, Merja Soosalu, Stig Nygård, Raimo Sarajärvi ja Kimmo J. Lipponen sekä varajäseniksi Jarmo Kivikunnas ja Eira Palin-Lehtinen.

Jo ennen liittovaltuuston kevätkokousta kokoontunut liittohallitus päätti vahvistaa alueellisen valmistelun pohjalta alueelliset ja valtakunnalliset kehitysryhmät. Kehitysryhmien kokoonpanot kokonaisuudessaan >>

Palloliiton SK- ja OK-pelaajakilpailuja sekä Fair Play –kilpailua päätettiin kaudella 2018 jatkaa edelliskauden mukaisina.

Liittohallitus vahvisti myös neuvotellun sopimuksen Futsal Liigaseurat ry:n kanssa kausille 2018-20.

• Palloliitto