Ristilä ei selitellyt tappiota – Lehkosuo kokonaisuuteen tyytyväinen

• Jalkapallosarjat

FC Lahti kärsi 4-1-tappion Suomen Cupin karsinnan lohkovaiheen viimeisessä ottelussa Mukkulassa Helsingin Jalkapalloklubille.

Pyry Lampinen iski uransa ensimmäisen virallisen FC Lahti -maalin. Klubilta puolestaan onnistuivat Eetu Vertainen, Lassi Lappalainen, Kaan Kairinen ja Sebastian Dahlström. Lahti oli jo varmistanut paikkansa Suomen Cupiin aiemmin.

FC Lahden päävalmentaja Sami Ristilä ei selitellyt ottelun jälkeen, vaan myönsi vierailijan paremmuuden. Hänen mukaansa HJK halusi enemmän voittoa ja se näkyi. Ristilä kertoi, että Lahti pelasi kaukana omasta tasostaan.

- Ei tarvitse selitellä. Lukemat taululla kertoo kaiken. Olimme koko ottelun alakynnessä. Olemme kaikki pettyneitä tulokseen. Emme onnistuneet parantamaan peliämme, emmekä pelanneet omalla tasollamme. Saimme ison opetuksen. Klubi oli yksinkertaisesti parempi. Klubilla oli panosta ja se näkyi. He olivat halukkaita. Tästä on paljon opittavaa. Nyt otetaan muutama päivä henkeä ja lähdemme lauantaina Turkkiin leirille, Ristilä totesi pettyneenä lahtelaisten sivuilla.

HJK:n päävalmentaja Mika Lehkosuo oli lopulta varsin tyytyväinen näkemäänsä.

– Kaksi edellistä matsia oli päättynyt tappioon, ja varsinkin viime ottelun loppu oli meiltä heikko esitys. Olemme käyneet sen läpi ja käsitelleet asian varsin voimakkaasti. Tänään näimme, että joukkue reagoi asiaan hienosti, totesi Lehkosuo HJK:n sivuilla.

– Onnistuimme toteuttamaan omaa pelitapaamme oikein hienosti. Teimme neljä maalia ja loimme useita hyviä maalipaikkoja. Ottelussa oli hyvä intensiteetti. Aivan täysin tyytyväinen ei kuitenkaan voi olla, sillä jälleen ottelun lopussa päästimme vastustajan peliin mukaan, joka sitten kostautui aivan lopussa liian helposti päästettyyn maaliin. Parantamisen varaa jäi siis vielä, analysoi Lehkosuo.

• FC Lahti
  • HJK Miehet