8.6.2018 klo 18.39

Respect-palkinto Olli Paasiolle – Lukas Hradecky vuoden pelaaja

Ⓒ SPL / Jussi Eskola
Katso video

Jalkapallokauden toinen suuri palkintotilaisuus Respect-gaala järjestettiin perjantaina 8.6. Helsingissä.

Respect-gaalassa palkittiin vuoden aikana ansioituneita toimijoita. Miesten vuoden pelaajan palkinnon jakaminen siirrettiin Respect-gaalaan jo muutama vuosi sitten keskieurooppalaista kautta noudattaen. Palkinnon vei nimiinsä jälleen Eintracht Frankfurtissa Bundesliigassa pelaava Huuhkajamaalivahti Lukas Hradecky.

Vuonna 1993 perustettuun suomalaisen jalkapallon kunniagalleriaan Hall of Fameen nimiettiin viisi uutta jäsentä. Kunniagalleriaan voidaan valita suomalaisen jalkapallon hyväksi tehdystä työstä ansioituneita pelaajia, valmentajia, erotuomareita, järjestö- ja seurajohtajia tai muita jalkapallon parissa toimineita henkilöitä. Henkilö voi päästä kunniatauluun lopetettuaan aktiiviuran vähintään kolme vuotta sitten. Hall of Fameen nimettiin Göran Enckelman, Jyrki Heliskoski, Ulla Kaasinen, Katriina Elovirta ja Göran Wallen. Hall of Fameen nimettyjä kutsutaan nimellä Ikoni. Aiemmin Ikoniksi on nimetty 46 henkilöä.

Palloliiton kunniajäseneksi nimettiin Kari Hagfors. Hän on myös Palloliiton ainaisjäsen sekä Helsingin piirin sekä Helsinki Cupin kunniapuheenjohtaja. Hänelle on aiemmin myönnetty myös Suomen liikuntakulttuurin ja urheilun kultainen ansiomerkki.

Vuoden Mestaritekona palkittiin U17-tyttöjen maajoukkue, joka raivasi tiensä EM-lopputurnauksessa kolman parhaan joukkoon ja sitä kautta marraskuussa Uruguayssa pelattavaan ikäluokan MM-lopputurnaukseen.

Gaalan päätteeksi jaettu Respect-palkinto jaettiin nyt kaikkiaan neljättä kertaa ja kolmannen kerran nimensä mukaisesti Respect Ballissa. Tämän vuoden Respect -palkinnon saaja Olli Paasio on seuratoiminnan todellinen ikoni. Häneen voi liittää hyvällä syyllä myös luonnehdinnan Mr. Haka, niin pitkään ja monipuolisesti hän on seuraa ja sen miesten joukkuetta palvellut.

Palkintotunnelmia Huuhkaja-TV:ssä artikkelikuvaa kilkkaamalla.

Respect-gaalassa palkitut:

Hall of Fame
Göran Enckelman
Jyrki Heliskoski
Ulla Kaasinen
Katriina Elovirta
Göran Wallen

Vuoden Mestariteko
U17-tyttöjen maajoukkue

Palloliiton kunniajäsen
Kari Hagfors

Vuoden pelaaja 2017-2018 (miehet)