Rautiainen KuPS-maalille Ykköseen

• Jalkapallosarjat

Ykkösessä pelaava Kuopion Palloseuran naisten edustusjoukkue on solminut ensimmäisen maalivahtisopimuksensa alkavaa pelikautta varten.

KuPS ja Iina Rautiainen ovat solmineet pelaajasopimuksen sarjakautta 2019 koskien. Rautiainen on pelannut koko uransa Kuopion Pallokissojen riveissä ja jatkaa omaa pelaajauraansa kotikaupungissa uudessa KuPS-joukkueessa.

Rautiainen on Kuopion Pallokissojen kasvatti. Hän on pelannut seurassa kaikkiaan yhdeksän vuotta ja pääsi pelaamaan yhden naisten liigaottelun kaudella 2017. Maalivahti oli viime viikolla pelaamassa Eerikkilässä tyttöjen urheiluakatemioiden SM-lopputurnauksessa Kuopion urheiluakatemian joukkueessa. Rautiainen torjui palloja kaikissa kolmessa turnausottelussa ja menestyksekäs Kuopion joukkue päätti turnauksen iloisten pronssimitalijuhlien merkeissä.

Kuopion Palloseuran naisten edustusjoukkueen kilpailukausi alkaa jo tällä viikolla. Joukkue aloittaa ensimmäisen kilpailukautensa päättäväisin mielin ja kauden tavoitteena on hankkia sarjanousu naisten liigatasolle.

- Hyvää vuotta odotan. Meillä on hyvä porukka koossa ja meillä on hyvät mahdollisuudet menestyä ensi kesänä. Odotan kaudelta paljon ja liiganousu on tavoitteemme. Se vaatii meiltä paljon työtä mutta on täysin realistinen tavoite. Hyvin meillä on vuosi 2019 lähtenyt käyntiin ja porukka on motivoitunutta. Treenaaminen on nyt paljon kovempaa ja tavoitteellisempaa ja joukkueessa vallitsee hyvä fiilis, Rautiainen iloitsee.

Päävalmentaja Ollipekka Ojala on tyytyväinen maalivahtisopimuksen johdosta.

- On hyvä asia, että ensimmäinen maalivahtisopimus saatiin tehtyä. Meillä on ollut kolme maalivahtia mukana talven harjoitusringissä. On mahdollista, että Iina pääsee pelaamaan jo Suomen Cupissa tällä viikolla. Hän pelasi viime vuonna naisten ykköstä ja hyvää potentiaalia kehittyä eteenpäin on olemassa, päävalmentaja iloitsee.