Ranska voitti Suomen niukasti 4-3 futsalmaaottelussa

• Futsal
  • Maajoukkueet

Ranska oli odotetun kova kaksoismaaotteluiden ensimmäisessä osassa. Ranska pääsi jo 4-0 lukemin karkuteille, mutta ottelun lopussa Suomi otti komennon yltäen kuitenkin vain maalin päähän takaa-ajossaan. Lopputulos 4-3 (2-0) isännille.

Isäntien pelaaminen oli juuri sitä mitä Suomi osasikin odottaa, taitavia pelaajia varsinkin yksi vastaan yksi tilanteissa ja erittäin vaarallinen vastahyökkäysjoukkue. Kaikki Ranskan maalit tulivatkin vastahyökkäyksistä joihin useasti liittyi yksi vastaan yksi tilanteen voittaminen pallonriiston jälkeen.

Ensimmäinen jakso oli kuitenkin melko tasaista pelaamista ja paikkoja tuli suunnilleen saman verran kumpaankin päähän. Ranska kuitenkin hyödynsi paikkansa paremmin ja johti jakson jälkeen 2-0. Toisen jakson ensimmäistä puoliskoa Ranska hallitsi paremmin. Isännät hyödynsivät paikkansa hyvin päästämättä Suomea lainkaan vaarallisille maalintekopaikoille. Vasta ottelun ollessa jo 4-0 lukemissa Suomi heräsi ja Jarmo Junnon, Juhana Jyrkiäisen sekä Jani Korpelan maaleilla vieraat ilmoittautuivat hienosti peliin mukaan. Otteluaika kuitenkin loppui katkaisten Suomen upean kirin.

Joukkueen valmentajan Ville Sihvosen mietteet ottelun tauottua olivat hieman kaksijakoiset:

”Siinä meni 25 minuuttia ennen kuin oltiin pelissä mukana. Tietysti on vaikeaa lähteä kansainvälisiin peleihin kesken seurajoukkueiden harjoituskauden. Mutta toisella jaksolla pelattiin 12 pelaajalla ja Ranska kahdeksalla, he kyllä väsyivät. Meillä oli ottelun loppupuolella enemmän voimaa ja päästiin peliin mukaan. Huomenna pitää vaan pään ja jalkojen toimia. Se on fakta.”

Kaikki haastattelut ja maalikoosteet: https://www.palloliitto.fi/videot

Keskiviikon ottelu nähdään suorana lähetyksinä kello 21 alkaen seuraavasta linkistä :

Maalit
6.28  1-0 Ranska, Abdessamad Mohammed