Raisio Futis nousi naisten futsal-liigaan

• Futsal

Raisio Futis nousi naisten futsal-liigaan, kun se kukisti ratkaisevassa karsintaottelussa Kaustisen Pohjan- Veikot 2-4. Nousu on koko seuralle historiallinen, sillä RaiFu ei ole koskaan pelannut pääsarjatasolla Suomen Palloliiton alaisissa sarjoissa.

Raisio Futis voitti kolmannen ja ratkaisevan naisten futsal-liigakarsintaottelun Kaustisen Pohjan-Veikkojen vieraana, ja nousi ensi kaudeksi naisten futsal-liigaan otteluvoitoin 2-1.

Ottelupari oli erittäin tasainen, sillä kaksi aikaisempaa kohtaamista oli päättynyt yhden maalin erolla.

Liigassa tällä kaudella sijalle 11 jäänyt KP-V oli voittanut ensimmäisen karsintaottelun kotonaan 7-6, mutta hävisi sitten vieraissa 3-2 ja ei pystynyt kääntämään otteluparia edukseen kotiedusta huolimatta.

RaiFu oli paremmin hyökkäävä joukkue, ja aloitti maalinteon myös ratkaisevassa kamppailussa. Vaikka KP-V sai tällä kertaa pelattua RaiFu:n ykköstykin Ella Mäen pois, niin laajuutta riitti. RaiFu:n parhaana ottelussa palkittu Jenna Osa vei joukkueensa taukojohtoon ja syötti heti toisen jakson alussa Iisa Markkasen tekemän 0-2 -maalin.

Tästä KP-V vielä toipui, ja Vera Mattila nosti joukkueen tasoihin kahdella osumallaan. Ratkaisua saatiin odottaa viimeiselle vitoselle, jonka aikana ensin Melisa Aydemir ja sitten Tiiu Lehtonen (1+1) sinetöivät maaleillaan raisiolaisten nousun.

Ella Mäki oli liigakarsintojen paras pistenainen tehoin 5+4, ja Vera Mattila paras maalintekijä kuudella osumallaan.

• futsal